«شرکت‌های خلاق» موتور محرک تغییر در کشور است

«شرکت‌های خلاق» موتور محرک تغییر در کشور است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 42316
دبير ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمی حل شود گفت: طبقه خلاق باید خودش را از دل زمین خاکی بیرون بکشد و در زمین بازی اصلی با رقبا روبه رو شوند.

دبير ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمی حل شود گفت:  طبقه خلاق باید خودش را از دل زمین خاکی بیرون بکشد و در زمین بازی اصلی با رقبا روبه رو شوند.

 

به گزارش مركز ارتباطات و اطلاع‌رساني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، مهدی محمدی دبير ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمی در اين پنل با اشاره به مباحث مدیرت نوآوری  حوزه خلاقيت و فناوري، گفت: ۱۰ سال پیش مفهومی در ارتباط با شهر نوآور و طبقه خلاق را مطرح کردم و امروز خوشحالیم که این طبقه امروز شکل گرفته و موتور محرک تغییر هستند.

وی با بیان اینکه تغییر همواره با مقاومت روبه‌رو بوده است، تصريح كرد: طبقه خلاق باید خودش را از دل زمین خاکی بیرون بکشد و در زمین بازی اصلی با رقبا روبه رو شوند.

دبير ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي در ادامه خاطرنشان كرد: باید از فرصت‌های موجود استفاده کنیم و در اين راستا تشکل‌ها بايد ارتباط خود را با نهادهای حاکمیتی که به سیستم کمک می‌کنند، بیشتر کنند.

محمدی با بيان اينكه بسياري از مشکلات حوزه فضاي مجازي را سیستم‌های دولتی به تنهايي نمی‌توانند حل کنند، توضيح داد: تشکل‌هاي حوزه فضاي مجازي مانند نظام صنفی رایانه ای و کسب و کارهای اینترنتی بايد باهمکاری دستگاه‌هاي و نهادهاي اجرايي اين حوزه براي رفع مسائل پيش‌ رو، وارد عمل شوند.

دبيرستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمی با اشاره به مساله مقررات گذاری (رگولاتوری) بیان کرد: مواجه با پارادایم های نیازمند طراحی مقررات متناسب از طرق تعامل فعالان بخش های نوین با سنتی اکوسیتم اقتصادی کشور است.

وی در ادامه افزود : با توجه به موضوع قاعدتا کسب و کارهای برای رسیدن به شکوفایی باید تعامل و گفتمان خودشان را با نهادهای حاکمیتی پشتیبانشان، فعالان اصلی نوین و سنتی افزایش دهند.

محمدی اضافه کرد، بزرگ شدن اکوسیستم استارتاپی نیازمند رسمی و قاعده‌مند شدن و به طبع آن به رسمیت شناخته شدن از سوی نهادهای قانون گذار و بعضا مانع است .

پنل سالن اصلی جشنواره وب و موبایل با حضور مهدي محمدي دبير ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمی ، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات، حسام آرمندهی  بنیانگذار کافه بازار، و رضا الفت نسب دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی کشور ‌برگزار شد.

در ادامه اين پنل مشکلات استارتاپ‌ها، موانع قانونی صدور مجوزها، ثبت شرکت، مشکلات پیش‌رو در مسير ايجاد و توسعه و حمایت از سرمایه گذاری در حوزه فضای مجازی مورد بحث و بررسي قرار گرفت و ساير اعضا به ارائه ديدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

پايان پيام /26

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم