«هاوش» ایده‌های خلاق را پرورش می‌دهد
در مرکز رشد فناوری های فرهنگی پارک علم و فناوری خراسان؛

«هاوش» ایده‌های خلاق را پرورش می‌دهد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 43602
با راه اندازی مرکز شتابدهنده «هاوش» در مرکز رشد فناوری های فرهنگی پارک علم و فناوری خراسان ایده های خلاق پرورش می یابند .

با راه اندازی مرکز شتابدهنده «هاوش» در مرکز رشد فناوری های فرهنگی پارک علم و فناوری خراسان ایده های خلاق پرورش می یابند .


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، مرکز شتابدهنده «هاوش» به عنوان مبنایی برای رشد، آماده سازی و پرورش ایده های خلاق و به حضور قوی و موثر خلاقان و فناوران در مرکز رشد فناوری های فرهنگی پارک علم و فناوری خراسان شروع به کار کرد .


با توجه به پتانسیل های موجود در استان خراسان رضوی در حوزه فرهنگی، راه اندازی مرکز شتابدهی هاوش در مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان حاصل تمرکز بخش دولتی و خصوصی در کنار هم و درجهت توسعه و گسترش ایده در سطح بازار و تولید است .


این مرکز با هدف تمرکز بر استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان، به صورت پایلوت در پارک علم و فناوری خراسان و با استقرار در مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت شروع به فعالیت کرد.


شرکت هاوش مسئولیت آماده سازی شرکت ها برای ورود به مرکز رشد را برعهده دارد و درواقع شرکت ها دوره پیش رشد خود را در این مرکز طی کرده و خروجی های آن در مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت پارک مشغول به فعالیت می شود.


شرکت ها با بهره مندی از آموزش ها و دوره های مختلف کسب و کار و روانشناسی در این مرکز می توانند توانمندی ورود به مرکز رشد را کسب کنند.
این مرکز سال 1393 به عنوان نخستین مرکز رشد در این حوزه در کشور آغاز به کار کرد و با هدف تقویت حمایت از ایده های خلاقانه اقدام به راه اندازی مرکز شتابدهنده با همکاری شرکت هاوش کرد.


در مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان دو دوره حمایتی شامل رشد مقدماتی و دوره رشد وجود دارد که در "دوره رشد" تیم سازی و شبکه سازی به مرحله ایده رسیده ودرنهایت محصول وارد بازار می شود.


مرکز شتابدهنده هاوش در "دوره رشد مقدماتی" فعالیت کرده که ایده ها مستقیم وارد شتابدهنده می شوند و مراحل "جذب، پیش شتاب، شتابدهی و ارائه به سرمایه گذار" برای آن ها صورت می گیرد.


تاکنون 34 شرکت در مرکز رشد فناوری های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان مشغول به فعالیت شدند.
این مرکز شتابدهنده با حضور سجادی نیری دبیرستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرد و سپس نیری از استارتاپ های جالباسی، غزل گوهر، مزه طور، دکتر ترجمه، تحلیل مارکت، بازی آموز، کلیپام و تعاونی هنرمندان کارآفرین گلبهار در حوزه فناوری های فرهنگی بازدید کرد .
پایان پیام /26

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم