«کمان» میزبان نوآوری‌های دانش‌آموزان خلاق می‌شود

«کمان» میزبان نوآوری‌های دانش‌آموزان خلاق می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 75711
رویداد علمی و پژوهشی «کمان» با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار می‌شود تا راه ورود دانش‌آموزان به زیست‌بوم نوآوری و فناوری هموار شود.

در قالب این رویداد یک روزه، پروژه و دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان دوره یک دبیرستان، در گستره ای وسیع تر ارائه می‌شود تا سکوی پرتابی برای شکوفایی بیش‌تر و هدفمندتر ظرفیت‌های نهفته و توانمندی‌های پژوهشی دانش آموزان شکل بگیرد.

 

فرصتی برای ورود دانش‌آموزان به عرصه نوآوری

نمایشگاه کمان هر ساله در مجتمع آموزشی نوآور برگزار می‌شود و بهار سال جاری شانزدهمین دوره خود را پشت سر می گذارد. در این رویداد کمان، دانش آموزان با ارائه پروژه و دستاوردهای پژوهشی در زمینه‌هایی چون مهندسی انرژی، طراحی بازی، شیمی، زیست شناسی و هنر، توانمندی های پژوهشی خود را محک می زنند.

 این رویداد فرصتی برای آشنا شدن هرچه بیشتر با توانایی و استعدادهای نهفته دانش‌آموزان را فراهم می‌کند واز این رهگذر، افق  علمی گسترده تری پیش روی خود و جامعه ایجاد می‌شود

با توجه به نقش کلیدی فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری ، رویداد سالانه پژوهشی کمان، فرصت تقویت اعتماد به نفس کاوش و پژوهش در دانش آموزان برای حرکت در مسیر علمی-پژوهشی، به عنوان خشت نخست شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فراهم می‌کند.

 

آغاز راه پژوهش‌های فناورانه

بخش اصلی این رویداد، شامل ارائه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان دبستان و دوره یک دبیرستان مجتمع آموزشی نوآور در زمینه‌های شیمی، انرژی‌های پاک، علوم زیستی و طراحی بازی است که دانش آموزان در قالب گروه، به شرح و ارائه پروژه های پژوهشی خود  می‌پردازند.

حضور در کمان از طریق فضای مجازی برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک رویداد شانزدهمین کنفرانس علمی و پژوهشی  کمان به صورت برخط شرکت کنند.

شانزدهمین رویداد دانش‌آموزشی کمان با ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ، صندوق نوآوری و شکوفایی و مجتمع آموزشی نوآور، 20 خردادماه سال جاری از ساعت 8 تا 18 با هدف معرفی ظرفیت‌‌ها و توانمندی‌های دانش‌آموزان، ترویج و گسترش پروژه های پژوهشی دانش آموزی و حمایت از استعدادهای برتر کشور برگزار می‌شود.

 

 

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فراخوان| نوآوری‌های رسانه‌ای حمایت می‌شود
فراخوان| نوآوری‌های رسانه‌ای حمایت می‌شود
99/08/28 - 08:33
 لبخند آسمان چگونه شکل می‌گیرد
لبخند آسمان چگونه شکل می‌گیرد
97/07/11 - 12:10
کرمان میزبان فستیوال نوآوری‌های صنعت سلامت است
کرمان میزبان فستیوال نوآوری‌های صنعت سلامت است
96/11/28 - 12:12
بیشتر بخوانیم