آب‌شیرین‌کن‌ها به داد منابع آبی می‌رسند
با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های آب ،خشکسالی ، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی؛

آب‌شیرین‌کن‌ها به داد منابع آبی می‌رسند


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 42111
با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های آب ،خشکسالی ، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و همکاری متخصصان و فعالان این حوزه زنجیره ارزش آب‌شیرین کن‌ها تدوین می‌شود.

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های آب ،خشکسالی ، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و همکاری متخصصان و فعالان این حوزه زنجیره ارزش آب‌شیرین کن‌ها تدوین می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری های آب ،خشکسالی ، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی با اشاره به اهمیت تولید آب شیرین در کشور گفت : با توجه به بحران کمبود آب و مصرف منابع آبی باید برای تولید آب شیرین تلاش کرد به همین منظور باید با سرعت هرچه بیشتری در جهت تدوین زنجیره ارزش تامین فناوری، توسعه فناوری و انتقال فناوری گام برداشت .

وی در ادامه گفت : در راستای تدوین این زنجیره ارزش ستاد توسعه فناوری‌های آب ،خشکسالی ، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی تصمیم گرفت تا  با برگزاری سلسله نشست هایی با شرکت های آب شیرین کن، سرمایه گذاران، شرکت های دانش بنیان، شرکت های تولیدی و مسئولان وزارت نیرو و فعالان این حوزه درباره نیازهای این حوزه و اینکه چه زیر سیستم هایی در کشور موجود بوده و یا به چه زیر سیستم هایی نیاز داریم.

ابراهیمی درادامه افزود : موضوع آب شیرین کن ها و نمک زدایی یکی از اولویت هایی است که باید به آن پرداخته شود ومشخص شود با چه روشی در این حوزه کار کنیم و چه هماهنگی انجام شود. در این زمینه  ما در ستاد برحسب برنامه توانمندی های فناوری و مهندسی نمک زدایی که معاونت علمی تهیه کرده با ذی ربطان مذاکره و برنامه اولیه زنجیره ارزش نمک زدایی تهیه شده است.

 دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی ضمن دعوت از همه فعالان این حوزه اظهار کرد: هر شرکت و شخص حقیقی که در حوزه سرمایه گذاری، فناوری، شرکت نوپا یا دانش بنیان و تولید این بخش فعالیت می کند می تواند کمک کند تا بتوانیم با جمع بندی همه پیشنهادات و بررسی مشکلات و موانع به نتایج خوبی دست یابیم و یک راه حل مناسب تدوین شود.

پرهمت  دبیر کارگروه آب ستاد توسعه فناوری‌های آب ،خشکسالی ، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی در نشست با انجمن سرمایه گذاران بخش خصوصی حوزه آب شیرین کن ها گفت :با توجه به صرف منابع آبی کشور و نیاز موجود باید در جهت توسعه فناوری های این حوزه و اقتصادی کردن این فناوری ها گام برداریم .

وی درادامه گفت : در این نشست قصد داریم تا نیازهای حوزه آب شیرین کن ها را با حضور سرمایه گذاران این حوزه بررسی کنیم و بتوانیم بسترهای همکاری و ارتباط بیشتر فناوری ها و سرمایه گذاران را مهیا کنیم .

همچنین در ادامه این نشست صارمی معاون مدیرکل هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی نیز به ضرورت تدوین زنجیره ارزش جهت رفع نیاز کشور در حوزه آب شیرین کن پرداخت و گفت : معاونت علمی در نظر دارد تا با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان داخلی و ارتباط با شرکت های فناور تولید آب از طریق آب شیرین کن ها توسعه پیدا کند .

وی درادامه گفت : ما تلاش می کنیم تا سمت عرضه را به سمت تقاضا متصل کرده و نیازهای موجود در این حوزه را شناسایی کنیم و شرکت های سرمایه گذار میزبان کارآفرین های نوآور شوند و ایده هایی را که از دل تحقیقات دانشگاهی استخراج شده اند را حمایت کنند تا هردو منتفع شوند . 

در ادامه این جلسه شرکت ها و سرمایه گذاران حوزه اب شیرین کن ها نیز به ارائه پیشنهادات و نظرات خود و مطرح کردن مشکلات و موانع موجود در حوزه آب شیرین کن ها پرداختند .

در پایان مقرر شد با حضور نمایندگان شرکت ها نسبت به احصاء فناوری های مورد نیاز آب شیرین کن ها با نگاه به بازار داخلی و منطقه اقدام و برنامه تأمین آن با حضور شرکت های دانش بنیان و تولیدکنندگان داخلی بررسی و اجرایی شود. 

 

پایان پیام /26

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم