آخرین یافته‌های علمی در حوزه اعتیاد ارائه می‌شود
با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی؛

آخرین یافته‌های علمی در حوزه اعتیاد ارائه می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 37071
دوازدهمین کنگره بین المللی"دانش اعتیاد " برگزار می‌شود تا پژوهشگران در سطح ملی و بین المللی، دیدگاه‌ها و یافته‌های خود در زمینه آخرین فعالیت‌های پژوهشی در حوزه اعتیاد از منظر علوم پایه، بالینی، اجتماعی، حقوق و اثرات و پیامدهای مصرف مواد اعتیادآور را ارئه و به اشتراک گذارند.


دوازدهمین کنگره بین المللی"دانش اعتیاد " برگزار می‌شود تا پژوهشگران در سطح ملی و بین المللی، دیدگاه‌ها و یافته‌های خود در زمینه آخرین فعالیت‌های پژوهشی در حوزه اعتیاد از منظر علوم پایه، بالینی، اجتماعی، حقوق و اثرات و پیامدهای مصرف مواد اعتیادآور را ارئه و  به اشتراک گذارند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  محمد تقی جغتایی رییس دوازدهمین کنگره بین المللی"دانش اعتیاد " اظهار کرد: برگزاری این همایش بین المللی  فرصتی مناسب به  منظور بررسی فعالیت های علمی و تخصصی در حوزه اعتیاد و ارایه رویکرد سازنده درامر سیاست گذاری، پیشگیری و درمان این پدیده اجتماعی است.
وی ادامه داد: در این کنگره بین المللی، اساتید، صاحب نظران، اندیشمندان، پژوهشگران و دست اندرکاران علمی، تحقیقاتی و تخصصی  در سطح ملی و بین المللی، دیدگاه ها و یافته های خود در زمینه آخرین فعالیت های پژوهشی در حوزه اعتیاد از منظر علوم پایه، بالینی، اجتماعی، حقوق و اثرات و پیامدهای مصرف مواد اعتیادآور را ارایه و  به اشتراک می گذارند.
رییس کنگره بین المللی "دانش اعتیاد" با اشاره به اینکه در این نشست علمی تمامی ابعاد دانش اعتیاد از جمله مداخلات درمانی و شناختی نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، بیان کرد:  عوارض شناختی اعتیاد و راه های بازتوانی شناختی آن از موضوعات مهم در کنگره بین المللی دانش اعتیاد است.
وی با بیان اینکه  ارایه راهکارهایی برای پیشگیری از اعتیاد در میان جوانان در کنگره بین المللی دانش اعتیاد مورد تاکید است ، همچنین بیان کرد: تلاش می شود براساس یافته های محققان داخلی و بین المللی ، مکانیزم ها و روش های مناسب در امر پیشگیری از اعتیاد و نیز توانمندسازی  معتادان تدوین و در سیاست گذاری ها مورد توجه قرار گیرد.
جغتایی  یادآور شد: در دوازهمین کنگره سالانه بین المللی دانش اعتیاد ، چندین  گردهمایی علمی نیز برگزار می شود و محققان دیدگاه های و یافته های پژوهشی خود درارتباط با فرصت های پیش رو در حوزه های  پیشگیری، درمان، بازتوانی و پژوهش را ارائه خواهند داد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: در این کنگره بین المللی به دانشمندان و محققان جوان در حوزه های مختلف بواسطه انجام تحقیقات علمی و تخصصی و ارایه راهکارهای مفید در امر پیشگیری از اعتیاد و بازتوانی شناختی مبتلایان به این معضل اجتماعی ،جوایزی اهدا خواهد شد.
لازم به ذکر است ،در این کنگره بین المللی علاوه بر اندیشمندان و دست اندرکاران علمی و تخصصی از کشورمان، تنی چند  از محققان و متخصصان رشته های علمی مرتبط با دانش اعتیاد از کشورهای اروپایی، امریکا و  استرالیا نیز شرکت و سخنرانی می کنند.
این کنگره از سوی مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی و شماری از مراکز پزشکی، تحقیقاتی، اجرایی برپا می شود.
کنگره بین المللی دانش اعتیاد به مدت سه روز از چهاردهم تا شانزدهم شهریور ماه امسال در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران  گشایش می یابد.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم