آفت‌کش‌های ارگانیک توسط فناوران داخلی تولید می‌شوند
با فعالان فناور سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی؛

آفت‌کش‌های ارگانیک توسط فناوران داخلی تولید می‌شوند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 17517
یکی از شرکت‌های فناور حاضر در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، طیف متنوعی از آفت‌کش‌های گیاهی و تجهیزات آن را با مواد گیاهی و معدنی سازگار با محیط زیست تولید و به بازار تجاری عرضه کرده است.

 یکی از شرکت‌های فناور حاضر در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، طیف متنوعی از آفت‌کش‌های گیاهی و تجهیزات آن را با مواد گیاهی و معدنی سازگار با محیط زیست تولید و به بازار تجاری عرضه کرده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سینا احمدیه راد، مدیرعامل کیمیاسبزآور، فرآوری و تولید آفت‌کش‌های گیاهی غیر شیمیایی و سازگار با محیط زیست را از دستاوردهای این شرکت عنوان کرد و افزود: محصولات متنوعی در دسته‌بندی‌های آفت‌کش‌های غیر شیمیایی، مواد دورکننده آفت‌ها و جلوگیری از سوختگی محصولات، ابزار و تجهیزات دورکننده آفات، افزودنی‌های گیاهی در ابعاد صنعتی و خانگی به تولید انبوه رسیدند و در حوزه کشاورزی مورد مصرف قرار گرفته‌اند.
این فعال فناور، حشره کش و کنه کش ارگانیک پالیزین را یکی از محصولات تولید شده عنوان کرد و افزود: این محصول در مبارزه با آفات  و همچنین شستشوی گياهان و درختان به کار می‌رود در آزمايشات موسسه تحقيقات گياهپزشكي كشور ، کارآیی بالای خود را در مبارزه با شته جاليز و پسیل پسته ، در مقایسه با سموم شیمیایی رایج ، به اثبات رسانده است.
وی افزود: پالیزین  در كنترل طیف وسیعی از حشرات  از جمله گونه‌های مختلف شته ، مگس سفید ، زنجرک و شپشک ها  و كنه هاي زيان‌آور مانند کنه دونقطه ای، کنه قرمز مرکبات و ... بر روي سبزي ، صيفي ، درختان ميوه و گياهان زينتي اثرگذاری بالای خود را نشان داده است.
احمدیه از سپيدان به عنوان یکی از تولیدات مؤثر در دفع آفات و جلوگیری از سوختگی با ویژگی‌های ارگانیک نام برد و افزود: سپیدان یا كائولين فرآوري شده، ماده‌ای حاوي سيليكات هاي آلومينيوم است كه با مصارف گوناگون از جمله در رنگسازي ، كاغذ سازي ، داروسازي ، لاستيك سازي و سراميك سازي ، استخراج و مورد بهره برداري قرار مي گيرد اما جديدترين مورد مصرف اين ماده معدني در كشورهاي توسعه يافته ، كنترل حشرات خسارت‌زاي كشاورزي است كه با توجه به نتايج مثبت بدست آمده ، مورد استقبال گسترده كشاورزان علاقه مند به توليد محصولات سالم و ارگانيك قرار گرفته است.
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران، به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 15 تا 18شهریورماه 1395، با مشارکت فعالان فناور و نهادهای نظام علم و فناوری در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی در مصلی امام خمینی(ره) برپاست.
/پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم