آموزش تخصص تجاری‌سازی و تولید گیاهان دارویی و طب سنتی
در سومین نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران صورت می گیرد؛

آموزش تخصص تجاری‌سازی و تولید گیاهان دارویی و طب سنتی


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 17560
امروز چهارشنبه 17 شهریورماه، در سومین دوره برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران واثع در مصلطی امام خمینی (ره) سه کارگاه آموزشی با محوریت تولید و تجاری سازی برگزار می شود.

 

امروز چهارشنبه 17 شهریورماه، در سومین دوره برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران واثع در مصلطی امام خمینی (ره) سه کارگاه آموزشی با محوریت تولید و تجاری سازی برگزار می شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در دومین روز از برگزاری کارگاه های سومین دوره برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران سه کارگاه آموشی برگزار می شود.

یک کارگاه با محوریت تجاری سازی ساعت 10 تا 13 در حال برگزاری است و دو کارگاه دیگر با محوریت تجاری سازی و تولید به صورت همزمان ساعت 14 تا 17 برگزار خواهند شد.

 

 

آشنایی با فرآیند ارزیابی و حماست از شرکت های دانش بنیان

کارگاه «آشنایی با فرآیند ارزیابی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان» است که با محوریت تجاری‌سازی از ساعت 10 تا 13 برگزار می‌شود. هدف این کارگاه ارائه روند بهبود تحقیق و توسعه شرکت‌ها، معرفی صندوق شکوفایی و نوآوری، آشنایی با روند ارزیابی و تعیین صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان است.

عناوینی مورد بحث در این کارگاه آشنایی با شرایط لازم جهت ایجاد شرکت های دانش بنیان، معرفی فرآیند ثبت نام، روند ارزیابی شرکت ها جهت دانش بنیان شدن و نحوه حمایت صندوق شکوفایی و نوآوری هستند.

سید محمد صاحبکار خراسانی، سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این کارگاه تخصصی سخنانی ارائه می‌کند. محمود محمدی و زهرا رحم جو، از اعضا ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، دبیری این کارگاه را بر عهده دارند.

 

مدیریت فن آوری در حوزه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی

کارگاه دیگری که با محوریت تجاری سازی ساعت 14 تا 17برگزار می شود، «مدیریت فن آوری (مدیریت داشن و انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری مشترک- ارزش گذاری فن آوری ها- حقوق مالکیت فکری)  در حوزه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی است.

عناوینی که در این کارگاه مرود بحث قرار می گیرد، آشنایی با اصول کلی انتقال فناوری و روش های آن، فرآیند تجاری سازی تحقیقات، روش های ارزش گذاری فناوری و حقوق مالکیت معنوی است.

سخنرانان این کارگاه خبات قادری، الهام رضایی و مجید ولدان، از اعضا شورا ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نمایندگان این ستاد هستند.

مجید ولدان و شهرام گندابی، از اعضا شورا و کارگروه ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی دبیری این کارگاه را بر عهده دارند.

مدوین ویژه این کارگاه را می توان پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان، سازمان ملی نخبگان، پژوهشکده گیاهان دارویی، موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، مخترعان و صاحبان ایده عنوان کرد.

 

کارگاه تولید

آخرین کارگاه این روز با محوریت تولید، «استفاده از گیاهان دارویی در تولید محصولات آرایشی- بهداشتی و روش‌های استخراج و آنالیز مواد مؤثره گیاهان دارویی خواهد بود.

آشنایی با نقش گیاهان دارویی در تولید محصولات آرایشی- بهداشتی و ارتقا سطح دانش عمومی و فنی در زمینه استخراج و شناسایی مواد مؤثره، اهداف این کارگاه است.

عناوینی چون روش های عصاره گیری و اسانس گیری، روش های تجزیه و شناسایی مواد موثره گیاهان دارویی، معرفی گیاهان مورد استفاده در صنایع آرایشی- بهداشتی دراین کارگاه مورد بحث قرار می گیرد.

فاطمه سفید کن، عضو شورا ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاون پژوهشی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در این کارگاه سخنرانی می‌کند.

دبیران این کارگاه نیز فاطمه سفید کن و محمد حسین لباسچی از اعضا شورا وو کارگروه ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی هستند.

 

سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در روزهای 15 تا 18 شهریورماه در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

 

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم