ارائه خدمات تخصصی  آزمایشگاهی مسیر تحقیقات را هموار کرد

ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی مسیر تحقیقات را هموار کرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 71113
شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیش از یک هزار عضو، توسعه تخصصی خدمات این حوزه را رقم زده‌ است.

یکی از اقدامات نوآورانه شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشکیل کارگروه‌های تخصصی است. کارگروه‌های تخصصی، کانون‌هایی برای گردهم‌آیی کارشناسان و متخصصان یکی از حوزه‌های آزمایشگاهی یا یک خانواده از تجهیزات آزمایشگاهی هستند که اعضا، دانش و تجربه خود را از این طریق به اشتراک‌ می گذارند.

این به اشتراک‌گذاری‌ها در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی، انتشار مقاله یا کتب تخصصی با همراهی دیگران انجام می‌شود. در حال حاضر تعداد اعضای کارگروه‌های تخصصی به بیش از یک هزار نفر رسیده است.

این شبکه با ایجاد زنجیره ای از آزمایشگاه‌ها در حوزه‌های مختلفی مانند فنی و مهندسی، مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن، محیط‌زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست‌فناوری و پزشکی، داروسازی، سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، علوم شناختی و مغز، صنایع دستی، مواد غذایی و غیره، خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌کند.

سهولت دسترسی به خدمات آزمایشگاهی از جمله اهداف دنبال شده در زیست‌بوم فناوری و نوآوری است. هدفی که به علاقه‌مندان و فعالان هر حوزه فناورانه کمک می‌کند تا بتوانند برای انجام پژوهش‌های خود، به تجهیزات و خدمات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای تحقق این هدف تلاش کرده است. حاصل این تلاش، موجب دسترسی فعالان پژوهش، فناوری و صنایع کشور به تجهیزات، خدمات و محصولات آزمایشگاهی در همه استان‌ها و 93 شهر کشور شده است.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پلتفرم به اشتراک‌گذاری دستگاه‌ها و ارائه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی در کشور است که از طریق پایگاه اینترنتی www.labsnet.ir در دسترس قرارگرفته است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
راه‌کارهای نوآورانه و  اقتصادی رشد خدمات شبکه آزمایشگاهی ممکن می‌شود
راه‌کارهای نوآورانه و اقتصادی رشد خدمات شبکه آزمایشگاهی ممکن می‌شود
95/12/09 - 13:39
مشارکت آزمایشگاه‌های کشور رشد تحقیق و پژوهش را هموار می‌کند
مشارکت آزمایشگاه‌های کشور رشد تحقیق و پژوهش را هموار می‌کند
95/11/12 - 11:05
بیشتر بخوانیم