ارتقاء آگاهی محققان در حوزه مطالعات پیش بالینی
توسط آزمایشگاه پیش‌بالینی انجام می‌شود؛

ارتقاء آگاهی محققان در حوزه مطالعات پیش بالینی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 37268
سلسله سخنرانی‌های علمی در زمینه‌ مطالعات پیش‌بالینی هر ماه در آزمایشگاه پیش‌بالینی برگزار می‌شود تا گامی در راستای افزایش توانمندی محققان در این حوزه برداشته شود.

 
سلسله سخنرانی‌های علمی در زمینه‌ مطالعات پیش‌بالینی هر ماه در آزمایشگاه پیش‌بالینی برگزار می‌شود تا گامی در راستای افزایش توانمندی محققان در این حوزه برداشته شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران نخستین سخنرانی علمی را با هدف آشنایی و بالا بردن سطح آگاهی محققان در زمینه مطالعات پیش‌بالینی برگزار کرد. این سخنرانی با عنوان "نکاتی که برای مطالعه پیش بالینی باید بدانید" توسط محمدرضا ناظم‌زاده عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و محقق پسادکترا دانشگاه میشیگان آمریکا در آزمایشگاه پیش بالینی برگزار شد.

ناظم‌زاده در این سخنرانی درباره موضوعاتی همچون اهمیت مطالعات پیش بالینی، اندازه‌گیری متغیرهای مختلف که باعث تغییر در داده‌های پیش‌بالینی می‌شود، اهمیت کاهش بایاس در تحقیقات، تکرار داده‌های اندازه‌گیری، موارد اولیه برای انجام یک مطالعه تجربی، اندازه حجم نمونه، خارج کردن موارد تأثیرگذار در مطالعه، ارزیابی داده‌های به‌دست‌آمده و همچنین رفع موارد غیرقابل انتظار توضیحاتی ارائه داد.

در این کارگاه دانشجویانی از دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف ازجمله هماتولوژي، ژنتيك، فارماسيوتيكس، فيزيك هسته‌ای، پرتو پزشکی، داروسازي هسته‌ای، نانو فناوری دارويي حضور و در مباحث مشارکت داشتند.

آزمایشگاه پیش‌بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران سخنرانی‌های علمی را در زمینه‎ مطالعات پیش‌بالینی هفته نخست هر ماه برگزار می‌کند. علاقمندان براي کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت آزمایشگاه به آدرس http://tpcf.ir  مراجعه کنند.

با توجه به اهمیت مطالعات پیش بالینی و نبود امکانات مورد نیاز برای انجام این تحقیقات آزمایشگاه پیش بالینی با حمایت معاونت علمی و فناوری در سال گذشته راه اندازی شد تا با وجود مجهزترین دستگاه ها در این حوزه خدمات به محققان کشور ارائه شود.

انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم