اهمیت سلول‌های بنیادی در طب برابر با توسعه هسته‌ای در صنعت است
دبیر ستاد توسعه توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی:

اهمیت سلول‌های بنیادی در طب برابر با توسعه هسته‌ای در صنعت است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 18927
حمیدیه در جلسه شورای ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی استان گلستان گفت: اهمیت توسعه سلول‌های بنیادی در طب برابر با توسعه هسته‌ای در صنعت است.

حمیدیه در جلسه شورای ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی استان گلستان گفت: اهمیت توسعه سلول‌های بنیادی در طب برابر با توسعه هسته‌ای در صنعت است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در جلسه شورای ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی استان گلستان ورود به علوم جدید را برای رسیدن به بازارهای بین‌المللی و ارائه محصولات ضروری خواند و گفت: تحقیقات باید منجر به تولید محصول شود و مردم باید از این تحقیقات منتفع شوند. چرا که اهمیت توسعه سلول‌های بنیادی در طب با توسعه هسته‌ای در صنعت برابری می کند.

که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و معاونین پژوهشی و محققان دانشگاه‌های استان برگزار شد، ورود به علوم جدید را برای رسیدن به بازارهای بین‌المللی و ارائه محصولات ضروری عنوان کرد و گفت: تحقیقات باید منجر به تولید محصول شود و مردم باید از این تحقیقات منتفع شوند.
 

تشکیل شرکت های دانش بنیان باید از دل دانشگاه ها باشد

حمیدیه به اهمیت تشکیل و تأسیس شرکت‌های دانش بنیان از دل دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: امروز وزارت علوم و وزارت بهداشت بیش از پیش باید با یکدیگر در این زمینه همکاری کنند.

وی همچنین ورود به علوم جدید را برای رسیدن به بازارهای بین المللی و ارائه محصولات ضروری عنوان کرد و گفت:  تحقیقات باید منجر به تولید محصول شود و مردم باید از این تحقیقات منتفع شوند. دانش جویان مقطع دکتری و محققین باید زبان تجاری و بازار را بیاموزند و به مطالبات روز افزون مردم در همه زمینه جواب بدهند و تولید ثروت کنند.
 
دبیر ستاد توسعه توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی
 معاونت علمی ادامه داد: دانشگاه‌های استان گلستان با توجه به حضور محققان جوان و با انگیزه، پتانسیل بسیار خوبی برای پیشرفت در زمینه سلول‌های بنیادی دارند.
 
 
حمیدیه تاکید کرد: در دانشگاه ظرفیت کار کردن در زمینه قلب و سلول‌های بنیادی، سل مقاوم به درمان و دستکاری ژنتیکی وجود دارد و محققان استان می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.
 

تحقیق و پژوهش در حوزه سلول های بنیادی یک فرصت است
همچنین در این جلسه، تقی ریاحی،
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تحقیق و پژوهش بویژه در زمینه سلول‌های بنیادی را یک فرصت و نیاز عنوان کرد و گفت: با توجه به تغییر ماهیت بیماری‌ها و تغییر شیوه‌های درمان، کار کردن در زمینه سلول‌های بنیادی می‌تواند روش‌های جدید و پیشرفته درمان بیماری‌ها را به روی ما بگشاید و بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی ما را کاهش دهد.
 
ریاحی افزود: دانشگاه از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تحقیق و پژوهش در زمینه‌
 سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی استفاده خواهد کرد.
 
وی همچنین تشکیل شورای توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان را یک فرصت برای توسعه این علوم در استان گلستان دانست.

در پایان نیز حمیدیه به همراه اعضای شورا از امکانات مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بازدید کردند.

پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم