ایجاد اشتغال برای 600 نفر؛ محصول دانش‌بنیان توان مقابله با تحریم را افزایش داد

ایجاد اشتغال برای 600 نفر؛ محصول دانش‌بنیان توان مقابله با تحریم را افزایش داد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69892
صنعت تولید‌کننده مواد شیمیایی، نقشی حیاتی در تامین مواد اولیه صنایع مختلف کشور دارند. یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید مواد اولیه شیمیایی علاوه بر تامین نیاز داخل موفق شده است به کشورهای مانند هندوستان، ازبکستان و ترکیه نیز صادرات داشته باشد. این شرکت برای 600 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

داود عابدی آملی رئیس هیئت‌مدیره شرکت دانش‌بنیان، شیمایی بهداش گفت: نیاز صنایع مختلف کشور به مواد اولیه شیمیایی بسیار گسترده است، در صورتی که کشور در این حوزه به واردات و خارج از کشور متکی باشد در مواقعی مانند تحریم، صنعت کشور بسیار آسیب‌پذیر خواهد بود.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت دانش‌بنیان، شیمایی بهداش، ادامه داد: با توجه به رصد نیازهای فناورانه صنایع مختلف در کشور، این شرکت دانش‌بنیان فعالیت‌های خود را آغاز کرد و موفق شد تا بسیاری از مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع مختلف را در داخل کشور بومی‌سازی کند.

 

عابدی آملی افزود: از جمله برخی از مواد تولید‌شده در این شرکت، زئولیت 4A  و مولکولارسیو 4A است که در ساخت کاتالیست به کار می‌رود. این کاتالیست‌ها از جمله محصولات مهم برای کشور محسوب می‌شود و در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارند.

وی ضمن تاکید بر لزوم اعتماد به نیروهای جوان نخبه و متخصص در کشور، گفت: مواد اولیه مولوکولی مورد نیاز در صنعت کاتالیست‌سازی پیش از این عمدتاً از کشورهای مانند چین، فرانسه، هلند و ایتالیا وارد کشور می‌شد. با توجه به بومی‌سازی این مواد در این شرکت، نیاز کشور به واردات این محصولات از بین رفت و این واحد دانش‌بنیان آمادگی دارد تا تمام نیاز کشور به این مواد اولیه را تامین کند.

 

عابدی آملی افزود: با توجه به کیفیت بسیار بالایی مواد اولیه تولید شده در شرکت دانش‌بنیان شیمیایی بهداش، شرکت‌های خریدار محصول تمایلی به واردات محصول خارجی ندارد، همچنین محصول تولید شده ایران‌ساخت، نزدیک به 20 تا 25 درصد نیز از نمونه مشابه خارجی ارزان‌تر است.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت دانش‌بنیان، شیمایی بهداش،همچنین بیان کرد: به تازگی یک کارخانه جدید با زیربنای 30 هزار متر مربع در شرکت تاسیس شده است. این واحد به تولید محصول نهایی و کاتالیست اختصاص یافته است. در واقع با توجه به تولید بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت کاتالیست، شرکت اقدام به تاسیس این کارخانه کرد تا محصول نهایی نیز توسط شرکت تولید شود.

 

وی در پایان بیان کرد: این شرکت توانسته است برای نزدیک به 600 نفر اشتغال ایجاد کند و به کشورهای مانند ازبکستان، ترکیه و هندوستان نیز صادرات داشته باشد. با تکیه بر جوانان متخصص کشورمان، در نظر داریم تا حجم تولید سالانه و صادرات را به شکل قابل توجهی توسعه دهیم و خطوط تولید جدیدی ایجاد کنیم.

 

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

 

پایان پیام/33

اخبار مرتبط:

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز: برگزیدگان رویداد سینمایی «خلق-ایده» تحت حمایت‌ معاونت علمی قرار می‌گیرند

جزئیات برنامه حمایتی ستادتوسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در سال۹۷

۷۹ شرکت در استان مرکزی موفق به کسب مجوز و تاییدیه محصول دانش‌بنیان شدند

۱۱ شرکت‌ فناور برای توسعه دانشگاه پیشگام شدند؛ گزارش گردهمایی هم‌آفرینی

 

 

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم