ایران در مرزهای فناوری اطلاعات و ارتباطات گام برداشت
توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی؛

ایران در مرزهای فناوری اطلاعات و ارتباطات گام برداشت


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 42039
در سال ۱۳۷۸ جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعنی شریف، مهندسین کارآزموده، باتجربه و جوان یک شرکت را پایه گذاری کردند. این شرکت تازه تاسیس به عنوان یکی از پیشگامان عرصه فناوری اطلاعات IT در ایران مطرح است.

در سال ۱۳۷۸ جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعنی شریف، مهندسین کارآزموده، باتجربه و جوان یک شرکت را پایه گذاری کردند. این شرکت تازه تاسیس به عنوان یکی از پیشگامان عرصه فناوری اطلاعات IT در ایران مطرح است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت دانش بنیان داخلی با بهره‏ گیری از متخصصین مجرب توانسته ‏است طی سالهای گذشته ‏ارائه کننده‏ ایده ‏هایی نوین و بدیع در صنعت IT کشور باشد. 

شرکت قاصدک سامانه یکی از اعضای فعال سازمان نظام صنفی رایانه‏ کشور و انجمن انفورماتیک است و به گفته محمد کاظم  قنبری، این شرکت دارای تائیدیه شورای عالی انفورماتیک کشور است. این شرکت مجوز تاسیس واحد فنی و مهندسی از وزارت صنایع و معادن را نیز دارا است.

وی افزود: شرکت ما هم‏ اکنون به عنوان یکی از خوشنام ترین پیمانکاران سازمان‏ های مشهور دولتی و خصوصی شناخته می‏شود. شرکت قاصدک، سامانه با هدف گام برداشتن در مرزهای فناوری اطلاعات تاسیس شده ‏است و از آخرین ابزارها و فناوری ‏ها، برای اجرای پروژه‏ هـای IT استفاده می‏کند.

به گفته این فعال دانش‌بنیانی، همه کارمندان این شرکت جوان هستند. این مشخصه، شکل گیری ایده ‏های موفق در رفع نیازهای مشتریان را تضمین می کند. همچنین در این شرکت، ارائه راه کارهای جدید برای تولید نرم ‏افزار و سخت ‏افزارها و مشاوره‏ های مورد نیاز مشتریان به کمک نیروهای جوان امکانپذیر شده است.

وی همچنین تصریح کرد: هر کدام از اعضای گروه دارای خلاقیت در حیطه تخصص خود هستند. به ‏این ترتیب رویه ‏ای ثابت و غیـر قابل تغییر در طراحی و اجرای پروژه ها حاکم نیست و طراحان گـروه برای هر پروژه، رویه‏ ای مختص آن پروژه در نظر خواهند گرفت.

قنبری در ادامه عنوان کرد: از جمله استراتــژی های کــــلان قاصدک، فعـــالیت در کلیـــه زمینـه هــــای مرتبـط بـــا صنعـت تکنولوژی اطلاعات IT است. از جمله این فعالیت ها می توان به «تولید و عرضــــه محصولات سخت افزاری و نرم افــــــــزاری»، «ارایه راه حل‌های جامــع در زمینه توسعه و ایجــــاد سیستم های کاربــــــــردی»، «آموزش»، «طراحــی و ارائه راهکار در زمینـه مهندسی شبکه»، «امنیت اطلاعات و شبکه»، «ارتباطـات داده و خدمات اطلاع رسانـی»، «فراهــم کردن امکانات دستیابی به شبکه ها و بانکهای اطلاعاتی جهانی» اشاره کرد. 

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان داخلی همچنین اظهار کرد: شرکت ما با تکیه بر دانش و تجربه مهندسین و کادر فنی خود و همچنین مدیریت صحیح آن‏ها توانسته‏ است در طول مدت فعالیت خود، پروژه ‏های متعددی را در زمینه‏های مختلف فناوری اطلاعات با موفقیت به انجام برساند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر این شرکت با بهره‏ گیری از متخصصین مختلف در زمینه ‏شبکه، امنیت و فناوری اطلاعات به فعالیت مشغول است. 

قنبری مهم ترین فعالیت های شرکت را «تولید و عرضــــه محصولات سخت‏ افزاری و نرم ‏افزاری»، «ارائه راه حل‏ های جامــع در زمینه توسعه و ایجــــاد سامانه های کاربــــــــردی»، «آموزش، طراحــی مشاوره و ارایه راهکارها و خدمات متنوع در زمینـه مهندسی شبکه»، «امنیت اطلاعات و شبکه، ارتباطـات داده و خدمات اطلاع ‏رسانـی، تجارت الکترونیک» و «فراهــم آوردن امکانات دستیابی به شبکه‏ ها و بانک‏ های اطلاعاتی جهانی» عنوان کرد.

طراحی «سامانه جامع مدیریت کاربران اینترنت و تلفن»، «سامانه جامع مدیریت کاربران اینترنت پرسرعت» و  «سامانه جامع مدیریت و امنیت کاربران شبکه» از جمله خدمات ارائه شده توسط این شبکه در کشور است. 

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم