با بسته‌های حمایتی جدید فعالیت‌های فناورانه پژوهشگران گسترش می‌یابد

با بسته‌های حمایتی جدید فعالیت‌های فناورانه پژوهشگران گسترش می‌یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 45201
با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه اصفهان از محققان و پژوهشگران این دانشگاه حمایت می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه اصفهان تفاهم نامه همکاری امضا کردند. این تفاهمنامه همکاری در راستای حمایت از طرح های پژوهشی محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه به امضای ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هوشنگ طالبی رئيس دانشگاه اصفهان رسید. البته پیش از این در سال 94 تفاهم نامه ای میان صندوق و دانشگاه امضاء شد که این تفاهمنامه متمم آن است.


بر اساس این تفاهمنامه 15 طرح پژوهشی و 30 رساله دکتری پژوهشگران دانشگاه برای اجرا توسط صندوق حمایت می شود تا اقدامی برای توسعه فعالیت های تحقیقاتی مورد نیاز کشور باشد. یکی از مفاد اين تفاهم نامه تعهد دانشگاه اصفهان به داوری طرح ها در قالب فرم های مصوب صندوق است که به موجب آن، روند داوری طرح ها در صندوق تسهيل و فرايند داوري طرح های دانشگاه مختصرتر می شود. 

این تفاهم نامه با هدف حفظ مالکيت معنوی نتايج طرح برای پديد آورنده طرح منعقد شده است زیرا اين موضوع برای محققان از اهميت بالايی برخوردار است.


 ایمان افتخاری در مراسم امضای این تفاهم نامه توضیحاتی درباره فعالیت های صندوق ارائه داد و بیان کرد: به زودی روند دریافت پروژه ها در کارگروه های مختلف صندوق تغییر می کند و  از این پس با انتشار فراخوان در هر کارگروه از پژوهشگران برای ارسال طرح دعوت می شود. برنامه ریزی ها به گونه ای است که در هر حوزه علمی در طول سال 3 فراخوان منتشر شود.

وی همچنین ابراز کرد: بسته های حمایتی جدیدی نیز توسط صندوق در حال طراحی است. این بسته ها در روزهای آینده به جامعه پژوهشگران ارائه می شود تا حرکت علمی آنها تقویت شود و شتاب گیرد. گرنت های «استقرار»، «پیش‌تازان» و «آغاز» در این بسته حمایتی قرار دارند که هر یک کارکرد خود را در مسیر توسعه فعالیت های علمی کشور دارد.


پایان پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم