باید نتایج پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی تجاری‌سازی شود

باید نتایج پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی تجاری‌سازی شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 49293
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت ۶۵۰ هزار پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور، گفت باید نتایج و خروجی تحقیقات دانش‌آموزان در کشور تجاری‌سازی شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان گفت: روح کار ما هدف‌های مشترکی را دنبال می‌کند و باید با تمرین ماموریت‌های مشترک به اهداف بلندمان برسیم. زمینه گسترده‌ای برای همکاری بین آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد و یکی از ساحت‌هایی که باید تسهیل‌کننده آن باشیم، علم و فناوری است.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از حوزه‌های تلاش مشترک میان معاونت علمی و آموزش و پرورش تعاملات ضروری در حوزه علم و فناوری است تا وجه وجودی آن‌ها تقویت شو. بر کارآفرینی تاکید داریم و این موضوع مشترک میان آموزش و پرورش با معاونت علمی و فناوری است.

حاجی‌میرزایی افزود: روح پرسش‌گری و پژوهش یکی از جنبه‌هایی است که در آموزش و پرورش ماموریت داریم آن‌ها را تقویت کنیم و اکنون بیش از ۶۵۰ هزار پژوهش‌سرا فعال هستند که نیازمند پشتیبانی از آن‌ها هستیم و باید نتایج و خروجی این مراکز تجاری‌سازی شود. اگر دانش‌آموزانی که پژوهش‌های آن‌ها نیاز واقعی را دارد، بشناسیم، می‌توانند توانمندی‌های خود را تقویت کنند.

محسن حاجی‌میرزایی شناسایی و هدایت استعدادها را محور دیگر این همکاری عنوان کرد و گفت: افراد از بهره هوشی متفاوتی بهره‌مند هستند و هر یک علایق گوناگون دارند و یکی از ماموریت‌های آموزش و پرورش این است که توانمندی و علایق دانش‌آموزان را شناسایی و زمینه را برای خدمات مورد نیاز آن‌ها فراهم کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کردک جمعیت بزرگی با ۱۵ میلیون دانش‌آموز و ۱۱۰ هزار مدرسه و ۷۷۰ هزار معلم در تمام کشور وجود دارد و در واقع چتر آموزش و پرورش گسترش پیدا کرده است و فرصتی مناسبی برای استارت‌آپ‌‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است که تقویت شوند و به زمینه همکاری برسند.

حاجی‌میرزایی همچنین گفت: به این همکاری و تفاهم خوشبین هستم و بیش از این همکاری، شکل‌گیری الگوهای مشترک و ترکیب آن‌هاست که برای ما مهم است و باید به ماموریت‌های همدیگر کمک کنیم.

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

بیش از ۸۰ هزار میلیاردتومان محصول دانش‌بنیان تجاری‌سازی شد

روش های تجاری سازی محصولات دانش بنیان کدامند؟

تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان؛ گامی در تحقق اقتصادمقاومتی

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم