بخش خصوصی را به تزریق سرمایه به صنعت آزمایشگاهی ترغیب کنیم
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

بخش خصوصی را به تزریق سرمایه به صنعت آزمایشگاهی ترغیب کنیم


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 47428
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از ضرورت های حوزه آزمایشگاهی را افزایش سرمایه گذاری ها در این حوزه دانست و بر اهمیت حضور بخش خصوصی در صنعت آزمایشگاهی تاکید کرد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی که بیش از 15 سال از عمر آن در کشور می گذرد، توانسته بخش بزرگی از نیازهای خود را با کمک بخش خصوصی تامین کند. بنا به گفته اسدی فرد، حضور بخش خصوصی در این حوزه یک نیاز اساسی است و باید جذابیت های صنعت آزمایشگاهی را برای سرمایه گذاری های این بخش، افزایش دهیم.

«در تمام دنیا موضوع سرمایه گذاری در صنعت آزمایشگاهی یک مساله جدی است و این مشکل مختص ایران نیست.»

اسدی فرد با بیان این مطلب ادامه داد: اگر بتوانیم بخش خصوصی را به این صنعت ترغیب کنیم، بهینه سازی سیستم ها و خدمات آزمایشگاهی را نیز تجربه خواهیم کرد.

وی که حضور رابطین مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی را یک فرصت برای این شبکه می داند، بر توسعه شبکه رابطین و بهره گیری از توان این افراد در پیشبرد اهداف صنعت آزمایشگاهی در کشور تاکید دارد.

«در کشور نیروی انسانی کافی و متخصصی در حوزه آزمایشگاهی وجود دارد؛ اما به دلیل نبود زیرساخت های پژوهشی مناسب از این توان بالقوه به خوبی استفاده نمی شود.» اسدی فرد با اشاره به این نکته بیان کرد: سرمایه اصلی شبکه آزمایشگاهی، منابع انسانی آن است نه تجهیزات آزمایشگاهی. آزمایشگاه‌هایی با سرمایه گذاری چند میلیون دلاری در کشور وجود دارند که نفع چندانی عائد کشور نمی کنند.

وی معتقد است که باید صنعت آزمایشگاهی در کشور با هم افزایی بخش خصوصی و دولتی توسعه یابد. اگر این خدمات به نحو مطلوبی ارائه شود ایران می تواند خود را به بازارهای جهانی هم معرفی کند. این کار ارزآوری زیادی در پی دارد.

پایان پیام/23

 


اخبار مرتبط:

۲ هزار عضو جدید به باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی اضافه شد

نشست رابطین مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد

رشد 60 درصدی خدمات ارائه‌شده شبکه آزمایشگاهی


تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم