برگزاری دوره آموزشی نکات تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی
درآزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز صورت می‌گیرد؛

برگزاری دوره آموزشی نکات تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 40489
کارگاه نکات مهم در انجام مطالعات fMRI همزمان با هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی برگزار می‌شود.


کارگاه نکات مهم در انجام مطالعات fMRI همزمان با هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) یک روش غیر تهاجمی برای نمایش عملکرد مغز است که علاوه بر کاربرد گسترده در پژوهش در بخش کلینیکی نیز کاربردهای زیادی دارد. اگر چه این نوع تصویربرداری توانایی زیادی در نمایش عملکرد مغز دارد ولی ملاحظات زیادی نیز باید در آن در نظر گرفته شود زیرا تصویر خروجی وابستگی زیادی به پارامترهای اعمال شده در پروتکل تصویربرداری دارد. در مطالعات آناتومی بیماران ، طراحی محرک، پارامترهای تصویربرداری و روش های آنالیز در نتایج حاصل از fMRI بررسی می شود. بنابراین ضروری است قبل از طراحی یک مطالعه کلینیکی دانش عمیقی از این ملاحظات داشته باشیم. 

بنابراین با توجه به اهمیت موضوع کارگاه نکات مهم در انجام مطالعات fMRI توسط آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز 22 آذر ماه در مرکز همایش های رازی برگزار می شود. نکات مهم در انتخاب آزمودنی، طراحی آزمون، ارائه آزمون و انالیز داده ها از موارد است که در این کارگاه آموزش داده می شود.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با هدف پاسخگویی بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و نقشه‌برداری مغز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم