برگزاری سی‌امین کنگره بین‌المللی بیماری‌های کودکان
با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی انجام شد؛

برگزاری سی‌امین کنگره بین‌المللی بیماری‌های کودکان


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 38790
سی امین کنگره بین‌المللی بیماری‌های کودکان با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در مرکز طبی کودکان برگزار شد.


سی امین کنگره بین‌المللی بیماری‌های کودکان با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در مرکز طبی کودکان برگزار شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «سی امین کنگره بین‌المللی بیماری‌های کودکان» با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و به همت گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز طبی کودکان، در مرکز طبی کودکان برگزار شد.
این کنگره علاوه بر دست آوردهای علمی آن، فرصتی برای دیدار و تبادل افکار همکاران رشته های فوق تخصصی مختلف طب کودکان و گروه پرستاری کودکان از ایران و سایر کشورهای جهان را فراهم می آورد، ضمن آنکه آشنائی با تجهیزات نوین پزشکی و فرآورده‌های داروئی جدید از ره‌آوردهای دیگر این همایش است.
از محورهای همایش می‌توان به بیماری‌های تخصصی و فوق تخصصی کودکان، بیماری‌های اختلال متابولیک کودکان، بیماری‌های ژنتیک ارثی، فارماکولوژی بالینی، مسمومیت، همایش بهداشت و سلامت کودکان (کودک سالم, تکامل، احیای کودکان و شیر مادر، مانا، ابزارهای غربالگری تکامل، رشد کودکان، رادیولوژی در کودکان، پرستاری در بیماری‌های کودکان، همایش دندان‌پزشکی کودکان، جراحی‌های کودکان، همایش‌های  مراقبت‌های ویژه در کودکان  و CF، علوم پایه در بیماری‌های کودکان (ژنتیک و علوم آزمایشگاهی - سلول‌های بنیادی و سایر علوم)، پژوهشگران جوان اشاره کرد.
در پنل سلول و ژن‌درمانی به ریاست امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و عضو هیات علمی مرکز طبی کودکان، به کلیاتی در مورد سلول درمانی در بیماری‌های کودکان، تازه‌های علم و چشم‌انداز های آن و همچنین جایگاه ایران در استفاده از این پروتکل درمانی پرداخته شد.
احسان عارفیان معاون ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در این پنل در ارتباط با روش‌های انتقال ژن به‌منظور ژن‌درمانی در بیماری‌های کودکان به ایراد سخنرانی پرداخت. در ادامه مهدی شمس آرا سخنرانی خود را پیرامون روش‌های اصلاح ژنتیکی و ویرایش ژنوم در بیماری‌های نقض ژنتیکی مرتبط به کودکان انجام داد.
در پایان جلسه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی به جمع‌بندی این حوزه دانشی و تکنوژیک به عنوان یک روش نوین پرداخت و گفت: نسل بعدی سلول درمانی با مهندسی سلول قابل انجام خواهد بود و تزریق سلول به‌تنهایی جوابگوی درمان‌های نوین نخواهد بود.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم