برگزیده جایزه مصطفی (ص) جایزه آکادمی علوم ترکیه را نیز دریافت کرد

برگزیده جایزه مصطفی (ص) جایزه آکادمی علوم ترکیه را نیز دریافت کرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 41925
پروفسور جکی‌یینگ، برگزیده جایزه مصطفی (ص) 2015، جایزه آکادمی علوم ترکیه را در زمینه علوم مهندسی 2018 از رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور این کشور، دریافت کرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

 

پروفسور جکی‌یینگ، برگزیده جایزه مصطفی (ص) 2015، جایزه آکادمی علوم ترکیه را در زمینه علوم مهندسی 2018 از رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور این کشور، دریافت کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پروفسور جکی‌یینگ مدیر آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور، برگزیده جایزه آکادمی علوم ترکیه (TÜBA) شد. این جایزه به پاس تلاش‌های او در ترکیب مواد پیشرفته نانوساختار برای کاربردهای مواد زیست‌پزشکی، کاتالیزوری، انرژی و مواد پیشرفته به وی تقدیم شد.

پروفسور جکی‌یینگ بر پژوهش‌های تعدادی از دانشجویان دکترا، استادان دوره فوق دکترا و کارکنان پژوهشی نظارت می‌کند.

آکادمی علوم ترکیه از سال 2015 سالانه جوایزی را در سه حوزه مختلف علمی، شامل علوم پایه و علوم مهندسی، بهداشت و علوم طبیعی و علوم اجتماعی و علوم انسانی، به دانشمندان برجسته‌ای اعطا می¬کند که در زمینه فعالیت خود، پیشگام تحقیقات برجسته‌ای باشند.

برندگان جوایز 2018 آکادمی علوم ترکیه در 26 دسامبر در مراسمی در کاخ ریاست جمهوری واقع در آنکارا هدایای خود را از رجب‌طیب اردوغان دریافت کردند که شامل یک مدال و 30 هزار دلار جایزه نقدی است.

گفتنی است عمر یاغی، برگزیده سال 2015 جایزه مصطفی (ص)، نیز در دسامبر سال 2016 به خاطر دستاوردهای خود در زمینه چارچوب‌های فلز-آلی، برنده جایزه آکادمی علوم ترکیه در حوزه علوم پایه و مهندسی شد.

جایزه مصطفی (ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود.

جایزه مصطفی (ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از  برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

بر اساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه است.

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم