برگزیدگان سومین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) آبان ماه معرفی می‌شوند
رییس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص):

برگزیدگان سومین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) آبان ماه معرفی می‌شوند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 43547
رییس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص)، گفت: بیستم آبان ماه سال جاری سومین دوره آیین اعطای جایزه بین المللی مصطفی(ص) برگزار می شود و در این مراسم، برگزیدگان این جایزه معرفی خواهند شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید علی عمرانی رییس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) در یک نشست خبری، درباره برگزاری سومین دوره جایزه مصطفی(ص)، تصریح کرد: از برگزیدگان جایزه مصطفی(ص)، ۲۰ آبان ماه امسال در تالار وحدت، تقدیر خواهد شد. در حال حاضر نیز نامزدهای سومین دوره جایزه مصطفی(ص) در مرحله داوری بین المللی هستند.۳۰۰ اثر در چهار گروه برای سومین دوره، از سوی جوامع علمی جهان اسلام نامزد شده اند.

وی افزود: در این دوره حوزه اقتصاد و بانکداری و ریاضیات نیز در جایزه مدنظر قرار گرفته است و دانشمندان در چهار حوزه عمومی، فناوری زیستی، نانوفناوری و فناوری ارتباطات انتخاب می‌شوند.

به گفته عمرانی، اعضای خادم المصطفی(ص) که شامل ۳۸۱ عضو از ۲۳ کشور هستند، مبلغی را به عنوان وقف در صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) قرار داده اند. در حال حاضر کل سرمایه صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) به ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده که جوایز ۲ دوره گذشته را تأمین کرده است. البته جوایز این دوره نیز تأمین شده است. 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست استپ، گفت: چهارمین نشست استپ (تبادل تجربیات علم و فناوری) در عمان و پنجمین نشست در کراچی پاکستان در سال ۹۷ برگزار شد. در این نشست بین المللی ۶۴ دانشمند از ۱۹ کشور توانستند دستاوردهای خود را در قالب‌های مختلف در نشست استپ که در کراچی پاکستان برگزار شد، به نمایش بگذارند.

رییس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) همچنین بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در این حوزه برگزاری سومین دوره (ایسا) است. ایسا با هدف ارائه دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام به صنایع در کنار نشست استپ برگزار می شود که در سومین دوره، ۱۴ شرکت از کشور پاکستان، ایران و مصر در این نشست حضور داشتند و دستاوردهای خود را ارائه کردند. حاصل این نشست، انعقاد ۱۰ تفاهم نامه همکاری بود.

وی با اشاره به راه اندازی موزه هنر مصطفی(ص) در پارک فناوری پردیس، گفت: در این موزه که در پارک فناوری پردیس مستقر است قرار است، با زبان هنر مباحث فناوری به نمایش گذاشته شود. این اتفاق با اعطای آثاری هنری از شیراز، اصفهان و غیره همراه بوده است؛ این آثار هنری از مرزهای ایران فراتر رفته و ما شاهد حضور آثاری از کشور هند در موزه هنر مصطفی (ص) هستیم.

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم