بومیسازی روشی مدرن در آموزش اقتصاد؛ کودکان خلاق میشوند
مریم حسینی بالام مدیر عامل شرکت خلاق تربیت اقتصاد حکیم(مفتاح) گفت: با توجه به اینکه یکی از حیاتیترین مسائل برای رشد اقتصادی هر کشوری آموزش مفاهیم اقتصادی به همه گروهای سنی است در این مجموعه یک کارگروه علمی در رابطه با این موضوع تشکیل شد.
وی ادامه داد: این کارگروه با مطالعه روشهای به کار گرفته شده در دیگر کشورها، اقدام به بومیسازی روشهای آموزش مفاهیم اقتصادی کرد و از طریق استانداردسازی و وارد کردن مسائل دینی به این متدها و بستههای آموزشی، محصولات مناسب ایرانی، اسلامی را تولید کرد.
حسینی بالام در ادامه افزود: این شرکت خلاق انواع بستههای آموزشی، کتاب، کتاب داستان کودکان، کتاب راهنمایی مربی و کتاب کار را عرضه میکند. همچنین دورههای مختلف آموزشی را برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار میکند. در دورههای آموزش کودکان مسائل پایهای اقتصاد مانند انتخاب، صرفهجویی، تصمیمگیری، کارآفرینی، قناعت، پسانداز، حمایت از تولید ملی، تولید، خرید و مصرف به آنها آموزش داده میشود.
وی با اشاره به فعالیتهای شرکت گفت: با توجه به اخذ مجوز خلاق از ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانشبنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناری ریاستجمهوری توانستهایم برای محصولاتمان از وزارت آموزش و پرورش مجوز رشد دریافت کنیم. در حال حاضر نیز در حال تربیت مربیان برای مدارس غیر انتفاعی هستیم و در همکاری با شبکه پویای صداوسیما، برنامهای در این حوزه تولید خواهیم کرد.
وی همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه تمام توان مدیران شرکت معطوف تولید بوده است تا محصولات با کیفیت عرضه شود، چندان در زمینه بازاریابی و تجاری فعالیت نکردهایم. با این همه استقبال خانوادهها از این محصولات کاربردی بینظیر بوده است.
گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/33
Send to friends