تامین نیاز صنایع کشور به تجهیزات چاه‌پیمایی و سیمان‌کاری
توسط یک شرکت فناور صورت گرفت

تامین نیاز صنایع کشور به تجهیزات چاه‌پیمایی و سیمان‌کاری


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 19012
یک شرکت فناور داخلی با تولیدات خود در حوزه ، تجهیزات چاه‌پیمایی نمودارگیری و سیمان‌کاری، نیاز صنایع نفتی کشور به این تجهیزات را تامین کند.

یک شرکت فناور داخلی با تولیدات خود در حوزه ، تجهیزات چاه‌پیمایی نمودارگیری و سیمان‌کاری، نیاز صنایع نفتی کشور به این تجهیزات را تامین کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید روح اله موسوی مدیر عامل شرکت فالیز پژوهش پارس شرکت فالیز پژوهش پارس با اشاره به این شرکت به عنوان سازنده تجهیزات وایر لاین و سیمان‌کاری افزود: با تلاشی که در زمینه بومی سازی فناوری و تولید محصولی کارآمد و با کیفیت مورد استفاده قرار دهند، تولیدات این شرکت در زمینه سیمان‌کاری به عنوان یک برند با کیفیت در ایران و سایر کشورهای جهان شناخته شده است.

این فعال فناور تولید ماشین‌های نمودارگیری را یکی از تولیدات این شرکت عنوان کرد و افزود: این ماشین است که جهت نمودارگیری و مشبک کاری از چاه های نفت و گاز استفاده می شود و اطلاعات ژئوتکنیکی زمین را بصورت گراف ثبت می ‌کند که در دکل های خشکی استفاده می‌شود و قابلیت نمودارگیری از چاه های دارای کیسینگ و بدون کیسینگ را داراست.

موسوی تولید ضربه‌زن‌های مکانیکی را یکی دیگر از فعالیت‌ها این شرکت عنوان کرد و افزود: این دستگاه در عملیات چاه پیمایی بمنظور اعمال ضربه جهت نصب یا بیرون آوردن ابزارهای کنترل و یا قطع کننده جریان نظیر شیر ایمنی درون چاه و یا مجرابند استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت فناور به تولید ماشین‌ تریلر سیمان زنی توسط این شرکت اشاره کرد و افزود: این ماشین به منظور سیمان کاری و اسید کاری در دیواره چاه های نفت و گاز استفاده می شود و عموما در دکل های خشکی کاربرد دارد.

موسوی، اسکید سیمان زنی(اسکید پمپ) را یکی دیگر از تجهیزات این شرکت عنوان کرد و افزود: علاوه بر تجهیزات یاشده، کابل اتصال جهت چاه پیمایی برای اتصال رشته ابزار چاه پیمایی، وزنه‌های مورد استفاده در رشته ابزار چاه پیمایی به منظور افزایش وزن / نیروی کششی رشته ابزار چاه پیمایی و غلبه بر خاصیت چسبندگی سیال و فشار مخزن به منظور اعمال ضربه درون چاه، ضربه زن به منظور اعمال ضربه برای نصب یا بیرون آوردن ابزارهای کنترل و یا قطع کننده جریان نظیر شیر ایمنی درون چاه و یا مجرابند از دیگر تولیدات این شرکت به شمار میروند.

وی ادامه داد: تبدیل یکی دیگر از محصولاتی است که از آن برای اتصال رشته وسایل چاه پیمایی با اندازه و قطر متفاوت به یکدیگر استفاده می شود. همچنین دستگاه کنترل فشار تجهیز دیگری است که نقش تامین کننده و کنترل فشار را در دکل‌های نفت و گاز به‌عهده دارد.

این فعال فناور تکیه به توانمندی داخلی را یکی از نقاط قوت تولیدات این شرکت عنوان کرد و افزود: این شرکت با استفاده از امکانات و توانمندی های موثر و کارآمد با بهره‌گیری از واحدهای فن آوری، طراحی و مهندسی ، تضمین کیفیت، مدیریت پروژه ها برای تجهیزات صنعتی صنایع نفت و حفاری به طور جدی فعالیت داشته است و نقش مهمی را در صرفه جویی ارزی و رفع وابستگی صنایع نفت و حفاری ایفا کرده است.

 

این فعال فناور به رفع نیاز شرکت‌های شناخته شده نفتی کشورمان اشاره کرد و افزود: برخی از شرکت‌های فعال حوزه نفتی کشور از جمله شرکت ملی حفاری ایران،  شرکت مناطق نفت خیز جنوب، شرکت مهندسی توسعه نفت، شرکت حفاری شمال و ... به تولیدات این شرکت اعتماد کردند و  مشتریان این شرکت نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز از محصولات ما رضایت خود را اعلام کردند.

/پایان پیام/24

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم