تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه گیاهان دارویی
در جشنواره و گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی طب ایرانی صورت گرفت؛

تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه گیاهان دارویی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 39590
همزمان با چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) که به همت معاونت علمی برگزار می‌شود، فن بازار تخصصی گیاهان دارویی با هدف تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه این حوزه برگزار شد.



همزمان با چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) که به همت معاونت علمی برگزار می‌شود، فن بازار تخصصی گیاهان دارویی  با هدف تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه این حوزه برگزار شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فن بازار تخصصی گیاهان دارویی در  هشت بخش نمایشگاه، مشاوره حقوقی، اطلاع‌رسانی و بازاریابی، ارزیابی فناوری، مذاکره و امضا قرارداد، مشاوره تأمین مالی، جمع‌آوری نیاز فناورانه و کارگاه آموزشی برگزار شد.
این فن بازار طرح‌های فناوری را کیفی سازی می‌کند. از طریق ایجاد ارتباط مؤثر و مستمر میان سرمایه‌گذاران و فناوران طرح‌های فناورانه را تجاری‌سازی می‌کند. توان رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی گیاهان دارویی را از طریق توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های نوین افزایش می‌دهد.
فن بازار تخصصی گیاهان دارویی توان  رقابت‌پذیری، توسعه بازار، افزایش صادرات، اتکای مصرف به محصولات دانش‌بنیان تولید داخل، افزایش ثروت آفرینی و کارآفرینی از طریق به‌کارگیری فناورهای رقابت‌پذیر را افزایش می‌دهد. همچنین موجب  رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی گیاهان دارویی از طریق توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های نوین خواهد شد.
فن بازار چهارمین جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) از فناوری‌ها و پتنت های تجاری‌سازی نشده بهره‌برداری می‌کند و موجب ارتقا سطح فناوری و تولید مواد و روش‌های نو با استفاده از فناوری پیشرفته می‌شود. با ارتقا اطلاعات مرتبط عوامل مرتبط با فناوری سرعت انتقال فناوری را افزایش می‌دهد. از انباشت بدون استفاده فناوری در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی جلوگیری می‌کند . سطح طراحی و ساخت کالای تولید داخل کشور را بالاتر می‌برد.
همچنین این رویداد با جستجو تأمین کننده و متقاضی فناوری، ارزیابی و مشاوره درباره فناوری قابل تجارت، بررسی بازار برای کسب‌وکارهای خطرپذیر، خدمات تأمین مالی  و غیره نه تنها به محلی برای معاملات فناورانه  می‌شود بلکه شامل ترغیب طرف‌های عرضه و تقاضا و تسهیل تصمیم‌گیری طرفین و ارتباط آنها نیز خواهد بود.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم