تجربه دانشجویان بین‌المللی در یک بیماری همه‌گیر

تجربه دانشجویان بین‌المللی در یک بیماری همه‌گیر


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 70842
بیماری همه گیر کووید 19 برای کسی آسان نبوده است. بیکاری در بسیاری از کشورها به اوج رسیده است و در برخی از ایالت‌های آمریکا، نرخ بیکاری از 4 درصد در ماه مارس به 14.2 درصد در آوریل رسید. خانواده ها با ممنوعیت سفر مواجه و به واسطه ترس از مبتلا شدن افراد مسن از یکدیگر دور افتاده‌اند. بسیاری از افراد با اثرات بهداشت روانی قرنطینه دست و پنجه نرم می کنند.

یک دانشجوی تازه وارد از سنگاپور که زندگی دانشجویی خود را به تازگی آغاز کرده است و 8454 مایل دور از محل زندگی خود است می‌گوید: من برای شرکت در کلاس آنلاین بحث مطالعات جهانی در اتاق خواب برادرم آماده می‌شوم زیرا ارتباط وایفای در این‌جا بهتر است. او در سال دوم به عنوان دانشجوی مهندسی در انگلستان به سر می‌برد. من دانشجوی تازه واردی هستم که می خواهم زندگی دانشجویی خود را دور از برکلی و به صورت آنلاین ادامه بدهم.

 

دانشجویان بین‌المللی از جمله افرادی هستند که در دوره زمانی شیوع کرونا و بسته بودن کلاس‌های حضوری، با مشکلات جدی روبرو شده‌اند. به طور خاص، تفاوت مناطق زمانی مانعی جدی بر سر راه آن‌ها برای به دست آوردن هرچه بیش‌تر تجربیات دانشگاهی می شود. ناچار بودن به بیداری در نیمه شب برای حضور در کلاس، یک مشکل رایج است. دیه سینا دانشجوی سال اول در مصاحبه ای گفت: کلاس‌ها درست زمانی برگزار می‌شد که من قادر به دیدن نور خورشید نبودم، بنابراین برای من واقعاً خسته کننده بود.

او در حال حاضر در هند زندگی می‌کند، جایی که به لحاظ زمانی 12.5 ساعت جلوتر از زمان روز در حوزه اقیانوس آرام است. سینا همچنین غیرقابل دسترس بودن خدمات مختلف تدریس خصوصی در دانشگاه را به عنوان یکی دیگر از مشکلات دانشجویان بین‌المللی مطرح کرد.

به گفته او، معمولاً این نوع خدمات فقط در ساعت 4:30 یا 5 صبح به وقت کشور من ارائه می شود. بنابراین دستیابی به منابع آموزشی تکمیلی برای من بسیار دشوار است.

او خاطرنشان كرد: انتظار می رود كه اختلاف مناطق زمانی تنها به برخی از دانشجویان اجازه می دهد از سیستم‌های پشتیبانی اضافی استفاده كنند. این امر فشار نامتناسبی را بر دانشجویان بین المللی وارد می کند؛ بسیاری از آنها بیش‌ترین نیاز را به این منابع دارند و در حال حاضر برای سازگاری با سیستم آموزش و پرورش آمریكا تلاش می كنند.

 

بحران ویزا

عدم اطمینان مداوم مربوط به درخواست ویزا و محدودیت های سفر نیز بسیار نگران کننده بوده است.

توشانی خانا، دانشجوی سال اول تحصیل در حال حاضر در سیشل و 11 ساعت جلوتر از برکلی ، گفت: من دوست دارم ترم تحصیلی سال آینده به دانشگاه بیایم؛ اما نمی دانم که آیا این امکان وجود دارد یا خیر. همچنین از آنجایی که من قصد دارم در یک ویزای دانشجویی قرار بگیرم نمی دانم به طور همزمان اجازه حضور دارم احتمالاً هیچ یک از کلاس‌های من حضوری نخواهد بود.

 

در تاریخ 5 اکتبر دفتر بین المللی برکلی یا BIO با صدور اطلاعیه ای دانشجویان بین المللی را از برنامه ریزی برای ورود به ایالات متحده برای ترم بهار منع کرد. با ثبت‌نام برای ترم بهار کم‌تر از دو هفته دیگر، دانشجویان بین‌المللی که در حال حاضر در ایالات متحده نیستند تحت فشار هستند که چه تصمیمی بگیرند.

خانا اذعان کرد: من سردرگم هستم و نمی دانم که برای بهار چه کاری باید انجام دهم.

BIO  برای هر دو ترم این سال تحصیلی، هزینه ها و شهریه برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی را تا 47602 دلار تخمین زده است. این هزینه شامل کتاب های درسی، دسترسی به اینترنت، وعده‌های غذایی یا محل اقامت را شامل نمی‌شود. دانشجویان به طور قابل ملاحظه ای بابت ناتوانی خود در بازگشت به دانشگاه مضطرب هستند.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی مقیم خارج از کشور نیز به دلیل وضعیت همه‌گیری کرونا و در نتیجه سیاست های اعمال شده در پاسخ به آن، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم‌ کرده‌اند.

منبع: دیلی‌کال

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
«همه‌گیری» جذابیت یادگیری در آمریکا را از دانشجویان بین‌المللی سلب کرده است
«همه‌گیری» جذابیت یادگیری در آمریکا را از دانشجویان بین‌المللی سلب کرده است
99/06/31 - 08:55
تاثیر ویروس کرونا بر راهبرد‌های جذب دانشجویان بین‌المللی
تاثیر ویروس کرونا بر راهبرد‌های جذب دانشجویان بین‌المللی
99/06/24 - 10:46
کروناویروس: از واهمه‌ها تا واقعیت‌ها/«آگاهی» بیماری همه‌گیر را در هم می‌شکند
کروناویروس: از واهمه‌ها تا واقعیت‌ها/«آگاهی» بیماری همه‌گیر را در هم می‌شکند
98/12/04 - 11:17
بیشتر بخوانیم