تجربه‌های موفق استارتاپی مدیریت
کرمی:

تجربه‌های موفق استارتاپی مدیریت "آب و خشکسالی" معرفی شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 36410
پرویز کرمی از انتشار سلسله گزارش‌های تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی در 5 جلد در حوزه‌های مختلف کسب و کار نوپا خبر داد.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی از انتشار کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی در حوزه مدیریت آب و خشکسالی» خبر داد.


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی از انتشار پنجمین جلد «سلسله گزارش های بررسی تجربیات جهانی شرکت های استارتاپ خبر داد و افزود: این کتاب به بررسی استارتاپ های حوزه مدیریت آب و خشکسالی اختصاص دارد تا با استفاده از اطلاعات موجود در آن مسیر فعالیت و توسعه این استارتاپ ها در کشور هموار شود.


مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه گفت: همچون سایر گزارش ها این جلد نیز شامل بخش های مختلفی است که از تحلیل های کلان در حوزه مدیریت آب و خشکسالی آغاز می شود و با پیوند میان چالش ها و موضوعات راهبری در این حوزه با الگوهای کسب و کار شرکت های نوپای جهانی و معرفی استارتاپ های مهم ادامه پیدا می کند. در نهایت نیز با ارائه مجموعه ای از تحلیل ها مبتنی بر شناخت فناوری ها، مدل های کسب و کار و الگوهای تامین مالی گزارش خاتمه می یابد.


کرمی همچنین بیان کرد: محدود بودن منابع آب شیرین یکی از چالش ها در این حوزه است که یکی از راهکارهای استارتاپی برای آن تامین آب با آب شیرین کن های صنعتی است که در این کتاب به تجربه جهانی استارتاپ ها در این حوزه پرداخته شده است. البته هدر رفت بالای آب به دلیل عدم مصرف صحیح یا عدم آگاهی از میزان آب مصرفی در فعالیت های مختلف روزمره همچون کشاورزی و صنعت نیز از دیگر چالش ها در یان حوزه است که با ارائه راهکارهایی استارتاپی قابل حل است.


دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی عنوان کرد: بنابراین در کتاب چالش ها و راهکارهای حوزه های پایش و مدیریت مصرف آب، مدیریت آب رسانی شهری و روستایی، تامین نیاز به آب با روش های جایگزین، تامین آب شرب برای مناطق محروم و فاقد دسترسی به آب سالم و بهسازی آب شرب لوله کشی مورد بررسی قرار گرفته است و در نهایت تجربیات استارتاپ های موفق آورده شده است.


بر اساس این گزارش، تاکنون 12 جلد از سلسله گزارش‌های بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی در حوزه‌های مختلف کسب و کار توسط ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان منتشر شده که این اقدام با توجه به فرهنگسازی و توسعه زیست بوم شرکت های نوپا، دانش بنیان و استارت آپی به عنوان یکی از ماموریت های اصلی معاونت علمی و فناوری صورت گرفته است. با انتشار این مجموعه توسط انتشارات دانش بنیان فناور و شناخت چالش های پیش روی فعالان حوزه های مختلف در جهان می تواند کمکی برای شکل گیری و رشد پویا تر آنها در کشور باشد. علاقه مندان به ابتیاع این انتشارات می توانند برای دریافت فایل pdf کلیک کنند .
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم