تجهیزات ایران ساخت به خطوط انتقال قدرت رسید

تجهیزات ایران ساخت به خطوط انتقال قدرت رسید


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70949
سیستم‌های انتقال قدرت، پمپ و انواع گیربکس‌ها از جمله تجهیزات بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف محسوب می‌شود. وابستگی به واردات در تامین این اقلام چرخ صنایع بسیاری را با کندی مواجه می‌سازد. یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شده است با بومی‌سازی فناوری بسیاری از این اقلام، کشور را از واردات این تجهیزات، بی‌نیاز کند.

علیرضا منگوری مدیرعامل شرکت  فنی مهندسی انتقال قدرت دانش محور تبریز گفت: این تجهیزات در اشکال مختلف، در صنایع متنوعی کاربرد دارند. این شرکت دانش‌بنیان در این حوزه محصولات مختلفی، از جمله کنترل‌پنل‌ها و پمپ‌های آتشنشانی، گیربکس میانی خودرو و دیگر دستگاه‌ها را تولید کرده است.

 

مدیرعامل شرکت فنی مهندسی انتقال قدرت دانش محور تبریز افزود: پیش از این، بسیاری از این تجهیزات وارد می‌شد و شرکت‌های داخلی تنها وظیفه مونتاژ آن را بر عهده داشتند. پس از اعمال تحریم‌های یکجانبه و نوسانات نرخ ارز، در زمینه واردات چالش‌های به وجود آمد. همین مسئله انگیزه‌ای ایجاد کرد تا فعالان فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، همچون شرکت ما، به صورت جدی در زمینه بومی‌سازی فناوری، این اقلام اقدام کنند.

منگوری با اشاره به سوابق این شرکت دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر این شرکت، پمپ‌های مختلف را با قیمت 40 درصد ارزان‌تر از نمونه مشابه خارجی تولید می‌کند. این پمپ‌ها در صنایع سنگین، پیشگیری از خرابی ماشین آلات، معدن و نفت و گاز، کاربرد دارند. 

 

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر این شرکت توانسته است به 8 کشور مختلف صادرات داشته باشد. خود من، پیش از تاسیس شرکت مسئولیت  واحد تحقیق و توسعه یک مجموعه صنعتی را بر عهده داشتم و پس از آن نیز به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه فعالیت را ادامه دادم، مجموع تجربیات و آموخته‌ها، در صنعت و دانشگاه، کمک کرد تا در تولید محصولات فناورانه جدید در شرکت موفق عمل کنیم.

 

منگوری در توزیع برنامه‌های آتی شرکت، گفت: این مجموعه در نظر دارد تا در آینده نزدیک تولید تجاری دستگاه آنالیز ارتعاشات را آغاز کند. قیمت نمونه مشابه خارجی این محصول حدود 1 میلیارد و 500 میلیون تومان است، در حالی که محصول ایران‌ساخت با نرخی در حدود 200 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

گزارش از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 پمپاژ تخصص ایرانی به صنایع داخلی
پمپاژ تخصص ایرانی به صنایع داخلی
97/05/15 - 09:38
جمع آوری آلودگی های نفتی از سطح آب از طریق اسکیمرهای ساخت داخل انجام می شود
جمع آوری آلودگی های نفتی از سطح آب از طریق اسکیمرهای ساخت داخل انجام می شود
95/09/28 - 12:17
ارتقای دانش پایه و کاربردی جریان‌های چندفازی در صنعت نفت امکان‌پذیر شد
ارتقای دانش پایه و کاربردی جریان‌های چندفازی در صنعت نفت امکان‌پذیر شد
95/09/07 - 12:19
بیشتر بخوانیم