تجهیزات حفاری افقی به کمک توسعه شهری می‌آیند
با تلاش یک شرکت فناور؛

تجهیزات حفاری افقی به کمک توسعه شهری می‌آیند


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 21430
یکی از شرکت‌های فناور کشورمان با تولید دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری موسوم به حفار افقی به کمک توسعه شهری آمده است.

یکی از شرکت‌های فناور کشورمان با تولید دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری موسوم به حفار افقی به کمک توسعه شهری آمده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ توسعه شهری و هم‌سو شدن با فضاهای شهری مدرن یکی از ضرورت‌هایی است که خواه ناخواه ایجاد زیرساخت‌های لازم را می‌طلبد اما گاهی شکل دادن این زیرساخت‌ها به قیمت تخریب و بازسازی و صرف هزینه‌های چندباره، هزنیه‌های گزاف بازسازی را به دنبال داشته باشد.

به گفته علیرضا اسفندیاری مدیرعامل سایا ماشین تجهیز،  تولید دستگاهی با توانمندی حفاری افقی برای ایجاد زیرساخت‌های شهری  بر همین اساس دانست و گفت: با توجه به نیاز جدی که در حوزه تولید تجهیزاتی برای نصب سیم‌کشی ها و لوله‌ها وجود داشت که نیاز به حفاری و تخریب بافت شهری مشکلاتی را ایجاد می‌کرد و این فناوری بر مبنای یک نیاز جدی در حوزه شهری تولید شد.

این فعال فناور با یادآوری کاربردهای گوناگون و صرفه جویی‌های قابل توجه ناشی از بی نیازی به بازسازی‌های مکرر فضای شهری حاصل می‌شود، به جاگذاری کابل‌های مخابراتی و فیبر نوری، انواع کابل‌های برق و لوله‌های انتقال گاز زیر زمین، را از کاربردهای این دستگاه حفار عنوان کرد. 

اسفندیاری، با اشاره به کارآمدی روزافزون این دستگاه با توجه به محدودتر شدن فضاها و انعطاف‌پذیری در ارائه نتیجه لازم برای جاگذاری گفت: این روزها یکی از دقیق ترین و بهترین روش‌های جایگزین برای حفاری، بدون کندن طول مسیر لوله‌گذاری و سپس پر کردن آن، فناوری حفر بدون چال است که با نام حفاری افقی شناخته می‌شود.

به گفته این فعال فناور، فرآیند حفاری افقی در مقابل روش‌های حفاری روباز برای جای‌گذاری خطوط لوله زیر موانعی مانند خیابان، پیاده روها، نواحی فضای سبز، رودخانه ها و خطوط ساحلی پیشرفتی قابل توجه داشته است و کشورمان نیز با تولید این محصول توانسته است در این مسیر گام بردارد.

اسفندیاری، بی نیاز شدن از حفر روباز و تخریب خیابان را از مزیت‌هایی دانست که به کمک این فناوری ایجاد می‌شوند و در کنار این موارد کم شدن این آسیب‌های وارده به محل‌های مسکونی و تجاری در کنار بی نیازی از برچیدن، انباشتگی، بازسازی و خیابان‌بندی به عنوان دیگر ویژگی‌های استفاده از این دستگاه نام برد.

وی اشتغال مستقیم برای 15 نفر به صورت مستقیم و تا 40 نفر به صورت غیر مستقیم را از ویژگی‌های تولید مستمر این دستگاه دانست و گفت: با توجه به مطالعات مستمری که در این حوزه داشتیم توانستیم دانش فنی این دستگاه را کسب کنیم و بخش‌های مختلف آن مانند لوله حفار را که نیازمند به کار بردن فناوری خاصی برای تولید هستند، در داخل کشور بومی‌سازی کنیم.

حمایت از دریافت مجوزهای صادراتی لازم و رفع مانع‌ها برای تولید محصول فناور به عنوان زمینه‌ساز رونق فروش و البته ایجاد شدن زمینه صادرات آن، ضرورتی بود که اسفندیاری بر آن تاکیدی جدی داشت و گفت: در کنار تلاشی که شرکت‌های فناور برای تولید محصولی نو و رقابت‌پذیر دارند، نمی‌توان نقش موانعی که بر سر راه این شرکت‌ها وجود دارد را نادیده گرفت که با حمایت‌هایی از جنس خرید تولیدات داخلی و کمک به روند تولید رقابتی با ارائه مجوزها و کاهش سخت2گیری‌ها می‌توان این توفیق در تولیدات دانش‌بنیان داخلی را شاهد بود.

 

پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم