تجهیزات دانش‌بنیان حوزه پیش‌بالینی در فیلیپین معرفی شد

تجهیزات دانش‌بنیان حوزه پیش‌بالینی در فیلیپین معرفی شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 44494
امکانات و نحوه راه‌اندازی آزمايشگاه پيش باليني دانشگاه علوم پزشکی تهران (TPCF) در كشور فيليپين به‌عنوان نخستین کلینیک پیش بالینی ایران که مجهز به تجهیزات ساخت داخل با فناوری بالا است، معرفی شد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اهمیت مطالعات پیش بالینی و نبود امکانات مورد نیاز برای انجام تحقیقات در این زمینه منجر به راه اندازی آزمايشگاه پيش باليني دانشگاه علوم پزشکی تهران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال 96 شد. مرکزی که با همت دانش بنیان ها به پیشرفته ترین دستگاه های با برند ایرانی مجهز شده و توانمندی های خود را به نمایش گذاشته است. با این اقدام مسیر حرکت علمی محققان در این حوزه هموار شد تا شاهد رونق پیشرفت در کشور باشیم.

تا کنون نمایندگان کشورهای مختلف از این مرکز بازدید کرده اند و از این طریق با توانمندی جوانان ایرانی در حوزه پیش بالینی آشنا شده اند. فیلیپین یکی از کشورهایی است که نمایندگانش با حضور در این آزمایشگاه از این دستاوردها بازدید کردند. پس از این بازدید نمایندگان این کشور از مسئولان آزمایشگاه برای حضور در دوره دو روزه ای که در این کشور برگزار می شد دعوت کردند. این رویداد میزبان ١٢٠ استاد و محقق از دانشگاه‌ها، مؤسسات علمي و پژوهشي كشور فيليپين بود كه هر یک در حوزه پيش باليني و توليد دارو فعال هستند. 

 "محمدرضا آی" رییس آزمايشگاه پيش بالينی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در این دوره به معرفی تجهیزات و فناوری های موجود در این آزمایشگاه به‌عنوان نخستین مرکز تصویربرداری تحقیقات پیش بالینی در کشور ایران پرداخت.

سخنرانی "آی" با موضوع سیستم‌های تصويربرداری پزشكی هسته‌ای شامل پت، اسپكت و كاربردهای آن‌ها در تحقيقات آغاز شد و پس از آن حسين قديري معاون اجرایی آزمایشگاه پیش بالینی در خصوص معرفی سيستم تصويربرداري ميكرو سي تي و سيستم LOTUS-in vivo توضیحاتی ارائه داد. قدیری در این ارائه محققان را با برخی از كاربردهای اين مداليته تصويربرداری آشنا کرد.

پایان پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم