تجهیزات فشار بالا با قیمت پایین «ایران‌ساخت» شد

تجهیزات فشار بالا با قیمت پایین «ایران‌ساخت» شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 50950
13 نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف با هدف تولید تجهیزات فشار بالا مشابه نمونه‌های خارجی موجود در بازار با قیمت پایین و هزینه‌های کم تعمیرات و نگه‌داری، کنار یکدیگر ایستادند و یک شرکت دانش‌بنیان ایجاد کردند. آنها تلاش کردند تا بتوانند محصولاتی با کیفیت ایرانی و در حد و اندازه تولیدات مشابه خارجی تولید کنند و در اختیار صنایع قرار دهند.

 

شرکت دانش‌بنیان هیدروتک شریف پارسیان با تکیه بر دانش فنی جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات فشار بالا مشغول به فعالیت است. مزیت اصلی محصولات این شرکت نسبت به محصولات با کاربرد مشابه، قیمت و هزینههای تعمیرات و نگهداری آن است که نسبت به آنها کمتر است. بنا به گفته علی رشاد مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، در حال حاضر این شرکت قادر به تولید کمپرسورها تا 2 هزار بار با دبی متنوع است.

همچنین این شرکت در حال طراحی کمپرسورهایی تا فشار 5 هزار بار است. مکانیزم تحریک هیدرولیکی کمپرسورهای این شرکت همانند مکانیزم شرکتهای معتبر دنیا مانند هایدروپک آمریکا و ایدرومکانیکای ایتالیا است.

این فعال دانش بنیانی همچنین می‌گوید: کمپرسورهای تولیدی شرکت مطابق با استانداردهای بینالمللی (Japanese High Pressure Safety Gas Law (HPGSL، ،  Canadian CSAو

European CE است و در دستگاه‏هایی که احتمال انفجار وجود دارد (مانند گاز طبیعی یا هیدروژن) الزامات Atex اروپایی رعایت شده است.

این شرکت با تکیه بر دانش فنی تکنولوژی فشار بالا، در حال فعالیت در حوزههایی همانند «پرس ایزواستاتیک سرد و گرم»، «فرآوری فشار بالای مواد غذایی» و غیره است. همچنین با توجه به تجربه و توان علمی موجود در شرکت، تولید «جکهای فشار بالا و کورس بالا» هم به تولیداتشان افزوده شده است.

آن‌طور که رشاد می‌گوید: با توجه به اینکه سطح فناوری محصولات این شرکت بسیار بالا است و این محصولات همیشه جزء تجهیزات تحریمی است، توانسته‌اند از خروج ارز از کشور جلوگیری کنند.

این شرکت دانش‌بنیان با وجود توانمندی بالا در تولید تجهیزات فشار بالای مورد استفاده در صنایع مختلف که از فناوری پیچیده‌ای برخوردار هستند هنوز نتوانسته‌اند محصولاتشان را به دیگر کشورها صادر کنند البته این شرکت به دنبال توسعه محصولاتی است که بتواند صادرات خود را به دیگر کشورها آغاز کند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم