تجهیزات پیشرفته مکانیک خاک وارد چرخه تجاری‌سازی شدند
همراه با چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران/

تجهیزات پیشرفته مکانیک خاک وارد چرخه تجاری‌سازی شدند


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 14073
یک شرکت ایرانی، با توانمندی دانشگاهیان و متخصصان کشور موفق شده است تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی مکانیک خاک و دینامیک خاک نظیر دستگاه سه‌محوری سیکلی-دینامیکیر ا به تولید برساند

یک شرکت ایرانی، با توانمندی دانشگاهیان و متخصصان کشور موفق شده است تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی مکانیک خاک و دینامیک خاک نظیر دستگاه سه‌محوری سیکلی-دینامیکیر ا به تولید برساند

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرید شعبانی مدیر عامل شرکت مواد ساخت آزما ویستا، با اشاره به توانمندی تولید دستگاه‌های تخصصی آزمایشگاهی ژئوتکنیک، در حوزه مکانیک خاک، به  بیان کرد: این شرکت موفق شده است پیشرفته ترین دستگاه های  تجهیزات آزمایشگاه مکانیک خاک و دستگاه سه محوری سیکلی، به تولید رسانده و به عنوان  نخستین تولید کننده تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی مکانیک خاک و دینامیک خاک، تجهیزاتی نظیر دستگاه سه محوری سیکلی-دینامیکی را تولید و به بازار عرضه کند.

شعبانی، با اشاره به برآمدن این شرکت در سال 92 و از دل دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: این شرکت با بهرهگیری از زبدهترین اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاهی و مجموعهای از تیمهای تخصصی و در اختیار داشتن دانش علمی ساخت دستگاههای پیشرفته، در حال تولید تجهیزاتی است که تا پیش از این به دلیل عدم وجود آنها در کشور، مراکز علمی و شرکتها با شرایط سخت و هزینههای بالا از کشورهای خارجی وارد شده اند

 

این فعال فناور با بیان این‌که محصولات این شرکت در 2 دسته استاتیکی تمام اتوماتیک و غیر اتوماتیک تولید می‌شوند، اظهار کرد: این شرکت علاوه بر تولید تجهیزات آزمایشگاه مکانیک خاک و دستگاه سه محوری سیکلی، در طراحی و ساخت دهها تجهیزات آزمایشگاه مکانیک خاک در دانشگاههای کشور، توانمندی داشته و  همچنین قادر است با افزودن دیتالاگر سیستمهای کنترل به دستگاههای مرسوم آزمایشگاهی موجود در دانشگاهها و شرکتهای مهندسی، به اتوماسیون آزمایشگاهها اقدام کند.

شعبانی با بیان این‌که ارتقاء سیستمهای موجود تاثیر زیادی در کاهش خطای انسانی، افزایش دقت نتایج و سادهسازی کار با دستگاهها را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به این که فعالان این شرکت مهندسان ژئوتکنیکی هستند، می‌تانند خطاهای دستگاه‌ها تولیدی را از روی رفتار خاک تشخیص دهند که این امر، به دقیق‌تر شدن و ارتقای کیفیت محصولات، کمک کرده است.

 

این فعال حوزه مکانیک، با اشاره به هزینه بالای خریداری این محصولات از شرکت‌های خارجی و مشکلات متعدد واردات آن‌ها گفت: بسیاری از این تجهیزات در دانشگاه‌ها وجود نداشتند و صرفا تعداد اندکی از دانشگاه‌ها از این تجهیزات برخوردار بودند. به همین دلیل و به واسطه ضرورت وجود دستگاه‌های این حوزه برای تحقیقات دقیق‌تر، به سمت تولید این دست محصولات حرکت کردیم.

شعبانی با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه ساخت ایران سال 94، کمک شایانی به شرکت‌ها داشت و توانست جهش خوبی را در راستای شناسانده شدن محصولات و فروش آن ها رقم بزند. به طوری که به بیش از 10 دانشگاه از این تجهیزات خریداری کردند و این در حالی است که تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌ها، از قابلیت‌ها و توانمندی‌ها این محصول اطلاع چندانی ندارند.

وی با تاکید بر کیفیت ساخت و طراحی مناسب محصولات در کنار وجود مزیت قیمتی، عنوان کرد: با توجه به قیمت بالای محصولات مشابه خارجی و دشواری دسترسی به خدمات پس از فروش، قیمت نمونه های داخلی یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود، اما اگر سازندگان بر روی کیفیت محصول و طراحی آن زمان صرف کنند، مسلمانه تنها در عرصه رقابت داخلی بلکه در ابعاد صادراتی هم می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند.

وی نمایشگاه را اتفاقی ارزشمند در کمک به شرکت‌های دانش بنیان به خصوص نوپا دانست و گفت: این نمایشگاه به خوبی می تواند از شرکت هایی که در مسیر فناوری حرکت می‌کنند حمایت کند و اگر زمان بندی نمایشگاه، به پاییز که فرصت مناسب تری از لحاظ فعالیت دانشگاه‌هاست، منتقل شود، قطعا بازدهی بهتری خواهد داشت و استقبال مطلوبی از آن صورت خواهد گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت iranlabexpo.isti.ir مراجعه کنید.

 

چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ساخت ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 5 تا 8 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور شرکت‌های دانش بنیان داخلی این حوزه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

/پایان پیام/24

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم