ساخت محفظه‌های متنوع برودتی و حرارتی با رعایت بالاترین استانداردهای بین‌المللی
همراه با چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران/

ساخت محفظه‌های متنوع برودتی و حرارتی با رعایت بالاترین استانداردهای بین‌المللی


زمان مطالعه : 5 دقیقه
کد خبر : 14074
یک شرکت ایرانی؛ انواع محفظه ، اتاقک های برودتی و حرارتی را در چهارمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران ارائه می‌کند که بر خلاف نمونه‌های دیگر از دقت بسیار بالایی در محدوده دمای کاری برخوردار است.

 

یک شرکت ایرانی؛ انواع محفظه ، اتاقک های برودتی و حرارتی را در چهارمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران ارائه می‌کند که بر خلاف نمونه‌های دیگر از دقت بسیار بالایی در محدوده دمای کاری برخوردار است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسعود صرام مدیرعامل یک شرکت عضو در چهارمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران که سال گذشته نیز در این نمایشگاه شرکت داشته است، گفت: ساخت ایران نمایشگاه تخصصی و خوبی است. نمایشگاهی با این رویکرد نخستین بار است که در کشور اجرایی می‌شود و باید موردحمایت قرار گیرد.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه محصولات و شرکت‌هایی حضور پیدا می‌کنند که از نظر کمی و کیفی بررسی و سنجیده شده باشند. در نتیجه شرکت‌هایی اجازه حضور پیدا می‌کنند که از فیلترهای خاص معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گذر کرده باشند.

به گفته صرام، باید در این نمایشگاه کیفیت حرف اول را بزند و تولیدکنندگانی که در آن حضور پیدا می‌کنند به معنای واقعی گلچین و متخصص‌های زمینه‌های مربوطه باشند.

وی توضیح داد: یکی از شروط شرکت در این نمایشگاه این بود که شرکت‌ها باید تمامی تعهدات خود را در سال های قبل ارائه داده باشند. این اقدام یک قدم مثبت است تا شرکت‌های متعهد به دوره جدید راه پیدا کنند.

شرکت فنی و صنعتی آرمینکو در راستای محصولی از این شرکت که با آن در چهارمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران حضور پیدا می‌کنند، گفت: آرمینکو در سال 1349 تأسیس و با بهره‌گیری از نیروهای مهندسی کارآمد و با تجربه, فعالیت خود را با طراحی, تولید و نصب تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی, سلف‌سرویس و سردخانه آغاز  کرد .دراین راستا تحقیقات و مطالعات وسیعی در جهت تولید فریزرهای آزمایشگاهی با دمای 80- و 50- درجه سانتی‌گراد را آغاز و این محصول را نیز از سال 1377 با موفقیت به خط تولید خود افزوده است. این فریزرها جهت نگهداری مشتقات خونی در آزمایشگاه‌های پزشکی، دارویی و بیمارستان‌ها و همچنین در مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی بکار می‌رود.

وی توضیح داد: اکنون تولید ماشین‌های یخ‌ساز حبه‌ای ، پودری و پولکی، همچنین انواع فریزرهای آزمایشگاهی، محفظه های حرارتی، برودتی، رطوبتی و اتاقک های شبیه ساز ، کشورمان را از واردات این‌گونه کالاها بی‌نیاز کرده است.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: علاوه بر آن دستگاه‌های تبرید صنعتی و آزمایشگاهی نیز در زمره تولیدات این شرکت هستند. دستگاه‌های تولیدی آرمینکو بر اساس استانداردهای معتبر بین‌المللی در جهان ساخته شده و از دقت بالایی برخوردارند و در تمام مراحل ساخت تحت کنترل کیفیت قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون در بسیاری از وزارتخانه‌ها، دانشگاه ها، ادارات، کارخانجات، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز نظامی و تحقیقاتی، پروژه‌های بزرگ ساختمانی, صنایع شیلات و به‌طور کلی در سراسر کشور از تولیدات این شرکت بهره‌برداری می‌شود.

به گفته صرام، برخی از انواع تولیدات این شرکت در دوبی، قطر، بحرین، نیجریه، اردن و ترکمنستان مشغول به کار هستند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد صادرات بیشتر به تمام نقاط دنیا باشیم.

وی گفت: بخش واردات شرکت از توانایی و سابقه کافی در این زمینه برخوردار بوده و کلیه سازندگان مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خود را شناسایی و اقدام به واردات می‌کند. این امر در تسریع سازماندهی و بازده تولید این واحد تأثیر بسزایی دارد.

این تولیدکننده محصول دانش‌بنیان در مورد مشابه‌های خارجی دستگاه بیان کرد: نمونه‌های خارجی در بعضی از رنج‌های ما موجود نیست، مثلاً برای فریزهای آزمایشگاهی نمونه فراوان است ولی برای چمبرهای برودتی و حرارتی با توجه به اینکه تولیدکننده‌های محدودی در سطح دنیا موجود هستند، نمونه خاصی وجود ندارد. نمونه‌های داخلی هم بسیار کم است. به همین خاطر فرآیند قیمت‌گذاری به خاطر دقت بالا و کیفیت قابل توجه، تنظیم‌شده است. اخذ 98 درصدی رضایت مندی مشتری در سال گذشته گواه این مطلب است.

وی در توضیح این چمبرها توضیح داد: یک یخچال یا فریر خانگی هم سردکننده است و وسایل مختلف را می‌توان در آن نگهداری کرد ولی دقت دما در تمام نقاط و طبقات وجود ندارد. در چمبرهای آزمایشگاهی ، این اختلاف دما با تلاش کارکنان شرکت ما به منفی و مثبت نیم درجه سانتی‌گراد  (0.5±) رسیده که منطبق با دقیق ترین تولیدات این محصولات در دنیاست. حتی در برخی موارد گواهی نامه های کالیبراسیون با دقت منفی و مثبت دو دهم درجه سانتی گراد (0.2±)  هم اخذ کردیم. بعضاً برخورد کردیم که نمونه ای که قصد آزمایش را روی آن داشتند، حاصل سالیان تحقیق دانشمندان بومی ما بوده لذا حساسیت بسیاری را برایمان ایجاد کردند تا این چنین آزمون هایی به درستی انجام پذیرد.

 

وی افزود: از مهمترین عواملی که بتوان روی ادعای یک شرکت صحه گذاشت، قرار گرفتن یک سازمان متخصص در بین فروشنده و خریدار است که این مهم توسط سازمان های زیر مجموعه اداره استاندارد صورت می گیرد و ما همیشه به مشتری پیشنهاد می دهیم از این گونه خدمات بهره ببرند تا راحت تر و مطمئن تر خرید کنند.



صرام حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را در قالب نمایشگاه مفید دانست و گفت: به‌طورکلی حمایت‌های مالیاتی اگر بتواند انجام شود می‌تواند کمک خوبی برای تولیدکنندگان باشد. چون مسائل مالی یک مانع بزرگ، استرس‌زا و زمان‌بر است که می‌تواند در رشد تولیدات شرکت‌ها قدم بزرگی باشد. وام‌های با بهره پائین برای طرح‌ها که این معاونت در نظر گرفته نیز می‌تواند عامل مفیدی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت iranlabexpo.isti.ir مراجعه کنید.

 

چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ساخت ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 5 تا 8 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور شرکت‌های دانش بنیان داخلی این حوزه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/29

  

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم