تحقیقات علمی و فناورانه لازمه توسعه صنعت گیاهان دارویی است
رییس جهاد دانشگاهی:

تحقیقات علمی و فناورانه لازمه توسعه صنعت گیاهان دارویی است


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 39634
رییس جهاد دانشگاهی گفت: تحقیقات علمی و فناورانه تنها راهی است که می تواند صنعت گیاهان دارویی را به توسعه دهد.

 

رییس جهاد دانشگاهی گفت: تحقیقات علمی و فناورانه تنها راهی است که می تواند صنعت گیاهان دارویی را به توسعه دهد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی در خصوص چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی، گفت: جشنواره گیاهان دارویی یک جشنواره خوب و موثر است و نقش خوبی در شناساندن محصولات تولیدی در این زمینه به مردم و مسوولین دارد.

وی افزود: فلسفه برگزاری جشنواره در هر حوزه ای این است که محصولات خوب هر حوزه شناسایی و معرفی شود و افرادی که دنبال کار خوب هستند محصول مدنظر خود را دریافت کنند.

به گفته طیبی، برگزاری چنین جشنواره هایی محصولات موجود در هر صنعتی را به مسوولین نیز معرفی می کند تا با وضعیت موجود صنعت و نیازها و کمبودهای آن نیز آشنا شوند.

وی همچنین تصریح کرد: استقبال مردم از جشنواره گیاهان دارویی بسیار خوب است و تعداد زیادی از مردم در این نمایشگاه حضور دارند. این نمایشگاه محصولاتی کاملا طبیعی و ارگانیک ارائه می کند.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به قدمت زیاد ایران در زمینه تولید گیاهان دارویی، عنوان کرد: ایران از نظر تاریخی، جغرافیایی و اکوسیستمی شرایط بسیار مطلوبی برای تولید گیاهان دارویی و دیگر مشتقات دارویی دارد.

وی معتقد است که برای توسعه صنعت گیاهان دارویی، استفاده از تحقیقات فناورانه و علمی بسیار ضروری است و با توجه به محدودیت منابع مالی کشور در زمینه تحقیقات، ضروری است که بنگاه های بزرگ گیاهی در کشور شکل بگیرد.


چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 21 تا ۲۴ آبان ماه 97 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم