تحلیل‌های عددی قادر به کاستن مصرف انرژی و بالا بردن سوئیچ‌های فوتونیکی است

تحلیل‌های عددی قادر به کاستن مصرف انرژی و بالا بردن سوئیچ‌های فوتونیکی است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 37185
از آنجا که سوئیچ‌های فوتونیکی تقریباً به‌طور وسیع در همه شهرها و شبکه‌های ارتباطی از راه دور گسترش‌یافته‌اند، لذا تحلیل‌های عددی قادر به کاستن مصرف انرژی و بالا بردن سوئیچ‌های فوتونیکی هستند.


از آنجا که سوئیچ‌های فوتونیکی تقریباً به‌طور وسیع در همه شهرها و شبکه‌های ارتباطی از راه دور گسترش‌یافته‌اند، لذا تحلیل‌های عددی قادر به کاستن مصرف انرژی و بالا بردن سوئیچ‌های فوتونیکی هستند. 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ سوئیچ‌های فوتونیکی تقریباً به‌طور وسیع در همه شهرها و شبکه‌های ارتباطی از راه دور گسترش‌یافته‌اند، حال‌آنکه آزمایشات در مرکز داده و با محاسبات کارآمد در حال پیشرفت هستند. به‌منظور تعیین مسیر داده‌ها در نقاط مختلف شبکه نوری، سیگنال‌های نوری به سیگنال الکتریکی مرسوم تبدیل می‌شود، در مرحله بعد تغییر جهت داده و سپس دوباره به یک سیگنال نوری تبدیل می‌شود. درحالی‌که سوئیچ‌های فوتونیکی فرمت سیگنال را تغییر نمی‌دهند، بنابراین، این سوئیچ‌ها اغلب سریع‌تر، کوچک‌تر و با بهره‌وری انرژی بالاتر هستند.
ایجاد شبکه‌های ارتباطی تمام نوری درده‌های اخیر به علت سرعت انتقال بالا همواره قابل‌تصور بودند، چراکه این سرعت‌بالا باعث رضایت کاربران از عملکرد شبکه و تقاضای روزافزون می‌شود.

از طرفی  سوئیچ‌های فوتونیکی کنونی، بزرگ و گران هستند و دارای اجزای بسیاری هستند که به‌صورت دستی مونتاژ شده‌اند. برای حل این مسئله، موسسه تحقیقاتی هئووی مدارهایی تولید می‌کند که مبتنی بر فناوری یکپارچه " است آی پی اچ" است.
مدارهای نوری در کارخانه‌های گداخت تراشه سیماس " نیم‌رسانای اکسید فلزی مکمل" تولید می‌شود و دارای موج‌بر سیلیکون با عرض حدود نیم میکرومتر است. شفاف بودن سیلیکون در طول‌موج‌های این سیگنال این کار را امکان‌پذیر می‌سازد.
اهمیت مصرف انرژی، سرعت سوئیچ شدن و اندازه فیزیکی، به همراه قوانین طراحی ساخت برش عایق گرمایی، منجر به ایجاد یک مشکل بهینه‌سازی مهم برای عملکرد سوئیچ‌های ترموپتیک ماخـزندر می‌شود. برای دستیابی به طراحی نهایی، آنالیز گرمایی در نرم افزار " کامسول مولتی فیزیکس" این امکان را برای موسسه فناوری هئووی فراهم می‌کند که قبل از تولید نمونه‌های اولیه فیزیکی یک ارزیابی کمی از طراحی‌های جدید به دست آورد.
برای مثال، تحلیل گرمایی‌ای برای تعیین کمی عملکرد طراحی‌های مختلف ترموپتیک، با برش عایق گرمایی در قسمت زیرین یا بدون این برش عایق گرمایی، مورد استفاده قرار می‌گیرد که "تا زمانی که برش تحتانی مراحل اضافی را به فرایند تولید نیفزاید"، نکته بسیار پر اهمیتی است. 
بر اساس این گزارش ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی به‌منظور رشد و گسترش این شاخه از علم در معاونت علمی در حال فعالیت است.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم