ترویج علوم‌نوین بنیادی و پزشکی‌بازساختی در کشور اجرایی می‌شود
با برگزاری المپیاد دانشجویی سازمان سنجش آموزش کشور ؛

ترویج علوم‌نوین بنیادی و پزشکی‌بازساختی در کشور اجرایی می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 30033
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی با اشاره به این که برگزیدگان مرحله اول 24 رشته المپیاد دانشجویی سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند در مرحله نهایی المپیادهای دانشجویی نخستین المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت شرکت کنند


دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی با اشاره به این که برگزیدگان مرحله اول 24 رشته المپیاد دانشجویی سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند در مرحله نهایی المپیادهای دانشجویی نخستین المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت شرکت کنند، این اتفاق را قدمی دانست که منجر به اشاعه بیشتر با همت سازمان سنجش آموزش کشور این حوزه می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در راستای برگزاری نخستین المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت گفت: حوزه سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی بر اساس نقشه جامع علمی کشور از حوزه‌های اولویت‌دار است که طبق سند ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی حوزه ترویج این علم هم بر عهده این ستاد گذاشته شده است.
وی بیان کرد: به منظور ترویج، توسعه علم و ترغیب دانشجویان برتر برای شرکت در این حوزه میان رشته‌ای و مرز دانشی، یکی از راه‌های پیش روی ما که حائز اهمیت است، برگزاری المپیاد در مقطع دانشجویی است.
حمیدیه با اشاره به این مسئله که تا کنون المپیادهای مختلفی در کشور برگزار شده است، گفت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آیین‌های مخصوص خود را داشتند، لذا برگزاری یک المپیاد جدید آن هم به صورت بین رشته‌ای، در هیچ یک از این آیین‌نامه‌ها آن هم به صورت معمول و مرسوم، رایج نبوده است.
وی ادامه داد: از آنجایی که بر اساس اسناد بالادستی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزار کننده المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی کشور، سازمان سنجش آموزش کشور است در این حوزه نیز سازمان سنجش پیشدست شد و از این طرح استقبال کرد.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی با بیان این نکته که سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری‌ای ستودنی این ستاد را همراهی کرده است، بیان کرد: طی جلسات متعددی سازمان سنجش متولی برگزاری نخستین المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت شد.
به گفته وی، از آنجایی که این عنوان المپیاد را در رشته‌های کارشناسی دانشگاه‌ها نداریم، لذا فرمت این المپیاد نیز به عنوان نخستین المپیاد بین‌رشته‌ای متفاوت خواهد بود.
حمیدیه بیان کرد: طبق تصمیم سازمان سنجش و بر اساس مصوبات این سازمان، مقرر شد تا برگزیدگان تمامی 24 رشته المپیاد دانشجویی سازمان سنجش که شامل رشته‌های متعددی از جمله زیست‌شناسی، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، کشاورزی و غیره است، توانمندی داشته باشند تا در مرحله نهایی، دومین مرحله المپیاد بین‌رشته‌ای سلول بنیادی و مهندسی بافت، شرکت کنند.
وی توضیح داد: به عبارتی دانشجویان برگزیده مرحله نخست المپیادهای تخصصی دانشجویی وزارت علوم در مرحله نهایی می‌توانند یا در المپیاد تخصصی خود و یا در المپیاد سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت شرکت کنند.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی این اتفاق را قدمی دانست که افراد با نگاه‌ها و تخصص‌های متفاوت در رشته سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شرکت کنند. این مسئله موجب می‌شود سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با شتاب بیشتری توسعه آتی خود را برنامه‌ریزی کرده و پیش ببرد.
وی تاکید کرد: سازمان سنجش در تلاش است تا کلیه برگزیدگان این المپیاد از کلیه تسهیلاتی که برگزیدگان دیگر رشته‌های المپیادی از آن بهره مند هستند، بهره مند شوند.
نخستین المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت در سال تحصیلی 97-1396 با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور در سطح کشور برگزار خواهد شد.
داوطلبان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به دفترچه آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی 97-1396 مراجعه کنند.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم