تفاهم نامه ایجاد منطقه ویژه فناوری صنعت گاز و نفت استان فارس امضا شد
به همت ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی؛

تفاهم نامه ایجاد منطقه ویژه فناوری صنعت گاز و نفت استان فارس امضا شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 21198
پیرو امضاء تفاهم نامه میان ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ و استانداری فارس, منطقه ویژه فناوری صنعت گاز و نفت استان فارس شکل می گیرد.

پیرو امضاء  تفاهم نامه میان ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ و استانداری فارس,  منطقه ویژه فناوری صنعت گاز و نفت استان فارس شکل می گیرد.  

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی, در مراسم امضای تفاهم نامه "منطقه ویژه فناوری گاز و نفت استان فارس" جعفر توفیقی دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی با اشاره به برخی دستاوردهای علمی و صنعتی کشور به ویژه در استان فارس گفت:  ما در مسیر توسعه علمی و صنعتی خود تاکنون دستاوردهای خوبی داشتیم اما باید به سمت بهبود، پیشرفت و توسعه برویم.

توفیقی توانمندی‌های فناورانه را به عنوان بزرگ‌ترین مزیت توسعه برشمرد و ادامه داد: وقتی گردش مالی شرکت های بزرگ نفتی در آمریکا و اروپا را می بینیم، چند برابر گردش مالی فروش نفت ماست، یعنی نفت و گاز زیر پای ما قرار دارد اما بخش عمده ارزش افزوده را کسانی می­ برند که توانایی دانش و فناوری آن را دارند.

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ افزود: آنچه ما می خواهیم اتفاق بیافتد این است که عقب ماندگی هایی که در حوزه تکنولوژی داریم جبران شود و در حوزه ظرفیت سازی تکنولوژی بتوانیم صاحب نام شویم.

توفیقی افزود: ما امروز نیازمند ارتباط بیشتر و بهتر بین صنعت و دانشگاه و شرکت های مهندسی و نیازمند مدل های مدیریتی جدید هستیم چرا که امکان اینکه با سبک های مدیریتی قدیم این مسیر را ادامه دهیم وجود ندارد و هدف از راه اندازی منطقه ویژه فناوری صنعت گاز و نفت نیز ارایه مدیریت نوین در این حوزه است.

وی ادامه داد 90 درصد این پروژه فقط مدیریت استعدادهای موجود است و بنا نیست که سرمایه گذاری بیشتر و تاسیسات جدید ایجاد شود چرا که ما همه چیز داریم و باید این منابع را مدیریت جدید کنیم و بتوانیم ظرفیت‌های علمی، انسانی، نهادی و مالی متنوع و پراکنده در این حوزه را در کنار هم گردآوری و از این ظرفیت ها استفاده ببریم.

در این نشست  سید محمد علی افشانی استاندار فارس بیان کرد: ایجاد منطقه ویژه فناوری نفت و گاز در استان با توجه به وجود ظرفیت های خاص، میزان مخازن نفت و گاز، وجود نیروی کارآمد انسانی و اینکه در آینده فارس یکی از قطب های نفت و گاز کشور خواهد بود یک ضرورت است.

وي، وجود مخازن عظیم نفت و گاز و برخورداری از دانشگاههای معتبر را در تربیت نیروی انسانی از مزیت های استان برشمرد و افزود: امیدواریم همه تلاش کنند تا این قراردادها و تفاهم نامه ها خصوصا برای مردم نتیجه عملی داشته باشد تا به زمینه ای برای قراردادهای بعدی و بها دادن بیشتر به نیروی انسانی تبدیل شود.

در این نشست سعید پاک سرشت، مدیر پژوهش شرکت ملی نفت گفت: امروز بسیاری از کشورها رشد خود را مرهون بخش خصوصی و داخلی خود هستند و با توجه به ظرفیت صنایع نفت و گاز کشور حرکت این صنایع باعث می‌شود که بسیاری از صنایع وابسته نیز رشد کنند.

لازم به ذکر است منطقه ویژه فناوری صنعت گاز و نفت، با همکاری ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی، شرکت ملی گاز ایران، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شیراز، شرکتهای بخش خصوصی، دانشگاهها و مراکز پژوهشی و سایر ذینفعان در استان فارس اجرا و پیاده سازی خواهد شد.

پایان پیام/32 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم