تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور منعقد شد

تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور منعقد شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 35929
در مسیر اجرایی‌سازی برنامه توسعه تولید و همچنین تقاضای محصولات دانش‏بنیان، همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور توسعه می‌یابد.

 

در مسیر اجراییسازی برنامه توسعه تولید و همچنین تقاضای محصولات دانش‏بنیان، همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور توسعه مییابد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در مسیر اجراییسازی برنامه توسعه تولید و همچنین تقاضای محصولات دانش‏بنیان، موضوع ماده 43 قانون رفع موانع تولید رقابت‏پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، تفاهمنامه همکاری، بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و سازمان نظام مهندسی ساختمان، در بیست و یکمین اجلاس سازمان نظام مهندسی کشور روز چهارشنبه مورخ 20 تیرماه 97 به امضا رسید.

 

 

پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاریسازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ اهداف کلان این تفاهم‌نامه را حمایت از ایده‏های نوآورانه و فناورانه در حوزه ساختوساز و شتابدهی به روند تجاری‏سازی نوآوری‏های این حوزه، توسعه توان علمی، فنی، حرفهای و تخصصی افراد دارای پروانه اشتغال سازمان‏های نظام مهندسی ساختمان در فناوری‌های جدید، تلاش در جهت توسعه تولید، تقاضا و صادرات محصولات دانشبنیان صنعت ساختمان به ویژه در بخش‏های انرژی و ساختمان‏های هوشمند و همچنین حمایت از شکلگیری و ارتقای توانمندی شرکتهای دانشبنیان در حوزه ساختوساز برشمرد.

 

وی افزود: به منظور عملیاتی شدن اهداف تفاهمنامه، برنامههای مشترکی برنامهریزی شده، که از آن جمله میتوان به ایجاد «مرکز نوآوری سازمان نظام مهندسی کشور» اشاره کرد، که با مأموریتهایی نظیر مدیریت و همکاری در برگزاری رویدادهای کارآفرینانه، ایجاد نهاد سرمایهگذاری خطرپذیر با همکاری شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی، ایجاد تسهیلات و شبکه تخصصی برای استقرار شرکتهای استارتاپی و نوپا، هستهها و شرکتهای فناور و مواردی مشغول فعالیت است.

 

معاون نوآوری و تجاریسازی فناوری معاونت علمی افزود: به منظور افزایش هماهنگی، تصمیمسازی و ارتقای وحدت رویه پیرامون فعالیت‌های بازار، صنعت و دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی و ارتقای نظام نوآوری بخش ساختوساز کشور در عرصه توسعه و تولید کالا یا خدمت اولویتدار ملی در این حوزه، امکان تشکیل کانونهای تخصصی هماهنگی دانش، صنعت و بازار حوزه ساختوساز با هدف شناسایی محصولات اولویتدار ملی و حل چالشهای توسعه تولید و تقاضای محصولات این حوزه ذیل معاونت علمی و فناوری وجود خواهد داشت.

 

صالحی اظهار کرد: از دیگر برنامه¬های مشترک ذیل این تفاهمنامه میوان به برنامه «نظام ارائه نشانهای ساختمان هوشمند، ساختمان سبز و ساختمان مقاوم» به منظور فرهنگسازی توسعه تولید محصولات دانشبنیان و ساختمانهای با کیفیت که منجر به افزایش تقاضا برای این محصولات میشود، اشاره کرد.

 

در بخش دیگر این نشست، فرجالله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ضمن بیان ضرورت ارتقای توانمندی نیروی انسانی دانشی و بهروز در حوزه ساختوساز، از بازبینی آیین‌نامههای ارتقا و ارزیابی سطح صلاحیت بازرسی اعضای این سازمان با توجه به فناوریهای پیشرفته در قالب دورههای آموزشی تخصصی خبر داد و گفت:  فناوریهای جدید و محتوای دورههای آموزشی مورد نظر برای بهبود صلاحیت اعضای سازمان با همکاری معاونت علمی و فناوری مشخص و برای تصویب سازمان به کمیته راهبری ارائه خواهد شد.

 

گفتنی است: بیست و یکمین اجلاس سازمان نظام مهندسی کشور با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در تهران برگزار شد.

 

پایان پیام/32

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم