تفاهم‌نامه حمایت از «خانه های خلاق» امضا شد

تفاهم‌نامه حمایت از «خانه های خلاق» امضا شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 46999
با هدف حمایت بیشتر از شرکت ها و موسسات صنایع دستی مبتکر و نوآور، تفاهم‌نامه ای برای حمایت بیشتر از «خانه های خلاق» میان دبير ستاد فناوريهاي نرم و هويت ساز و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد شد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ، صنایع دستی یکی از صنایع اشتغالزا  و رو به رشد در فضای فعلی اقتصاد کشور است . بر این اساس، این حوزه پتانسیل جذب جوانان خوش فکر و خلاق بسیاری را دارد. با توجه به اهميت فناوري هاي نرم و فرهنگی در نقشه جامع علمي كشور و ساير اسناد بالادستي و در راستاي تحقق اهداف سند چشم انداز كشور در افق 1404 و همچنین سياستگذاري، برنامه ريزي، هماهنگي، تعيين خط مشيها و اولويت ها در انطباق با برنامه هاي توسعه كشور در زمینه های مختلف و به ویژه صنایع دستی که در توسعه صنایع خلاق و فرهنگی ظرفیتهای بالایی را به خود اختصاص می دهد، تفاهم نامه مذکور مابین  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نمايندگي پویا محمودیان معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی و سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوريهاي نرم و هويت ساز معاونت علمي و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه مقرر شد که حمایت های گسترده تری از راه اندازی خانه‌های خلاق صورت گیرد تا بستر مناسب جهت  توسعه کسب و کارهای نو در این حوزه فراهم شود. همچنین استفاده از ظرفيت‌هاي موجود طرفين به منظور توسعه فناوريهاي نرم و شرکت های خلاق در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفت.

تخصیص فضای مناسب برای ایجاد خانه‌های خلاق، انواع خدمات  مانند  مشاوره، آموزش، توسعه تولید، توسعه بازار، جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری و .... بخشی از حمایت های در نظر گرفته شده در توافق فوق الذکر است.

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم