تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری‌های لیزر و پژوهشگاه نیرو منعقد شد
باهدف ارتقاء توانمندی صنعت برق و حمایت از توسعه فناوری‌های لیزر، ساخت و مواد پیشرفته؛

تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری‌های لیزر و پژوهشگاه نیرو منعقد شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 40698
تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک، ساخت و مواد پیشرفته معاونت علمی و پژوهشگاه نیرو با رویکرد همکاری و مشارکت مشترک

 

 

تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک، ساخت و مواد پیشرفته معاونت علمی و پژوهشگاه نیرو با رویکرد همکاری و مشارکت مشترک؛ در حمایت از توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک، ساخت و مواد پیشرفته و همچنین باهدف ارتقاء توانمندی صنعت برق در کشور منعقد شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ بر اساس چارچوب نظام‌نامه استاندارد مأموریت متوازن، تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر همکاری مشترک  میان ستاد توسعه فناوری‌های لیزر و پژوهشگاه نیرو،  به‌منظور حمایت از توسعه فناوری لیزر، فوتونی، ساخت و مواد پیشرفته از یک‌سو و ارتقاء توانمندی صنعت برق از سوی دیگر منعقد شد. این تفاهم‌نامه به نمایندگی حمید لطیفی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک، ساخت و مواد پیشرفته معاونت علمی و پژوهشگاه نیرو به نمایندگی محمدصادق قاضی‌زاده با سمت رییس پژوهشگاه منعقد شد.  

بر اساس انعقاد این تفاهم‌نامه ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک، ساخت و مواد پیشرفته، وظیفه حمایت از اکتساب و توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصولات نوآورانه، سیاست و اولویت‌گذاری و همچنین ضمن توجه ویژه به اقتصاد دانش‌بنیان، حمایت از سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی در تولید و تجاری‌سازی علم و فناوری و بازار سازی را در حوزه مربوطه بر عهده دارد. 

از سوی دیگر، پژوهشگاه نیرو به‌عنوان متولی مدیریت پژوهش و فناوری در صنعت برق کشور، وظیفه مدیریت انجام تحقیقات راهبردی کلان، ایجاد بستر مناسب جهت اکتساب و توسعه فناوری‌های نوین، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و به‌کارگیری آن در صنعت برق، تهیه و تدوین استانداردها و تأمین خدمات آزمایشگاهی صنعت برق را با رویکرد حداکثری ظرفیت شرت های دانش‌بنیان و دیگر شرکت‌ها و نهادهای توانمند را بر عهده دارد. 

لذا با توجه به اهمیت، کاربرد گسترده و تأثیرگذاری فناوری‌های لیزر، فوتونیک، ساخت و مواد پیشرفته در صنعت برق، این تفاهم‌نامه می‌تواند آغاز همکاری هدفمند و نتیجه‌بخش باشد. 

 

اهداف تفاهم‌نامه 

تهیه نقشه راه و اسناد راهبردی در حوزه‌های مشترک کاربردی صنعت برق، مشارکت در مدیریت اکتساب، توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر فناوری‌های لیزر، فوتونیک، ساخت و مواد پیشرفته و همچنین  بسترسازی انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌های مشترک ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه است، که می‌توان از آن نام برد. 

از دیگر اهداف مشترک این تفاهم‌نامه می‌توان به تقویت زیرساخت‌های آزمایشگاهی مرتبط، مشارکت در شناسایی مشکلات شرکت‌های دانش‌محور و رفع آن‌ها در حوزه لیزر، فوتونیک، ساخت و مواد پیشرفته در زمینه‌های موردنیاز صنعت برق و همچنین پشتیبانی از برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها، کارگاه‌های تخصصی، همایش‌ها و نمایشگاه‌های مشترک اشاره کرد. 

پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم