تور علمی نخبگان سوریه و لبنان در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار شد

تور علمی نخبگان سوریه و لبنان در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 13085
مسئولین دانشگاه‌های کشور سوریه و نخبگان و فرهیختگان کشور لبنان در قالب تور علمی و فناوری از پارک فناوری پردیس معاونت علمی دیدن کردند.

مسئولین دانشگاه‌های کشور سوریه و نخبگان و فرهیختگان کشور لبنان در قالب تور علمی و فناوری از پارک فناوری پردیس معاونت علمی دیدن کردند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای فعالیت ها و تورهای علمی مدنظر معاونت علمی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و همکاری و مساعدت پارک فناوری پردیس برای معرفی توانایی ها و پتانسیل های علم و فناوری کشور و از جمله دستاوردهای شرکت های دانش بنیان حاضر در این پارک، مسوولان دانشگاه های سوریه و نخبگان علمی لبنان طی بازدیدی، با این دستاوردها آشنا شدند.

به گفته حامد نیاوند مسوول واحد بین الملل پارک فناوری پردیس معاونت علمی،250 شرکت در پارک فناوری پردیس عضویت دارند که موجب گردش مالی یک میلیارد دلاری در سال شده است. همچنین در سال‌های گذشته صادراتی به کشورهای اطراف، اروپا و حتی آمریکا صورت گرفته است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در زمینه توسعه همکاری‌های بین‌المللی فناورانه، اقدامات متعددی صورت داده است. این معاونت برنامه‌های مهمی برای تقویت و تعمیق همکاری‌های علمی و فناوری با کشورهای منطقه و مسلمان دارد.

برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی و تخصصی محصولات فناورانه ایرانی در کشورهای منطقه، کمک به تجهیز آزمایشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در کشورهای منطقه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی کمک به این شرکت‌ها برای صادرات محصولات های‌تک و دانش‌بنیان خود از جمله این اقدامات بوده است.

در این مسیر به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌شود خدمات مورد نیاز برای صادرات محصولات فناورانه خود مانند دریافت استانداردها و مجوزها، مطالعات بازار، طراحی صنعتی، ثبت پتنت و ... را دریافت کنند.

به گفته پاک پرور کارشناس امور بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌شود تا بازار محصولات خود را بشناسند و طراحی مناسبی برای آن داشته باشند.

وی دیگر حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را این نکته بیان کرد: به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و خارجی چون عرب لب، جیتکس و ...، بخش مشخصی در قالب پاویون به شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی اختصاص داده می‌شود.

پاک پرور برگزاری نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل را از دیگر اقدامات حمایتی این معاونت نامید و گفت: این نمایشگاه به صورت خاص برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی است که تجهیزات مورد نیاز برای دانشگاه‌ها را خود در کشور تولید می‌کنند.

وی با اشاره به این نکته که این اتفاق تشویق دانشگاه‌ها و مراکز داخلی است تا به سراغ محصولات خارجی نروند و از محصولات ایرانی استفاده و خرید کنند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این نمایشگاه بستر خوبی برای خریداران و مشتریان کشورهای منطقه فراهم نموده است که تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز خود را تهیه کنند.


سپس به پرسش و پاسخ‌های بازدیدکنندگان هیات لبنانی از پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پاسخ داده شد.

سپس هیات بازدیدکننده از کشور سوریه و لبنان، از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان پارک فناوری پردیس و چند شرکت دانش‌بنیان غیر مستقر در این پارک دیدن کردند.

صادرات و واردات دانش از سوی ایران، مایه مباهات کشورهای اسلامی است
شیخ رضا، مسئول هیات بازدیدکننده لبنان گفت: این هیات بازدیدکننده از صنف‌های مختلف علمی کشور لبنان هستند که برای دیدار و کسب تجربه به ایران آمده‌اند.

وی بیان کرد: ما در این بازدید به خوبی با پارک فناوری پردیس معاونت علمی آشنا شدیم. غافلگیر شدیم. نکته‌ای که برای ما تازگی داشت این بود که شما در ایران به فکر صادرات دانش هستید و نه مواد خام.

شیخ رضا افزود: جالب است که شما به فکر واردات دانش هستید و نه محصولات و این نکته مایه مباهات و فخر علمی ما به عنوان کشوری مسلمان است.

محمود ابومراد، استاد پیشین دانشگاه کشور لبنان در این بازدید گفت: ایران در زمینه تولید داروهای سرطان، پیروز میدان بوده است.
براساس این گزارش، این تورهای علمی توسط ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و مشارکت پارک فناوری پردیس معاونت علمی و مرکز فناوری دانشگاه شریف در راستای معرفی دستاوردها و یافته های دانشجویان، فناوران و فعالان شرکت های دانش بنیان برگزار می شود.
پایان پیام/29

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم