توسعه بخش صنعتی و اقتصاد کشور با تولید  کوپلینگ های انتقال قدرت  میسر شد
با تلاش محققان در بخش صنعت صورت گرفت؛

توسعه بخش صنعتی و اقتصاد کشور با تولید کوپلینگ های انتقال قدرت میسر شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 10806
محققان در کشور به منظور توسعه در بخش صنعت و اقتصاد، با مهندسی معکوس موفق به طراحی و ساخت هیدروکوپلینگ با کیفیت رقابت پذیر در سطح بین‌المللی شدند.

 محققان در کشور به منظور توسعه در بخش صنعت و اقتصاد،  با مهندسی معکوس موفق به طراحی و ساخت هیدروکوپلینگ با کیفیت رقابت پذیر در سطح بین‌المللی شدند.


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید مصطفی مهاجر زاده مدیر عامل شرکت رهپویان توسعه ایرانیان با اشاره به کاربردهای بیشمار هیدرو کوپلینگ­ها در بخش صنایع گفت: هیدروکوپلینگ به عنوان یک تجهیز راه انداز نرم در بخش انتقال قدرت خطوط نوار نقاله، خرد کن، فن، آسیاب و میکسر در صنایع فولاد، سیمان، معدنی و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی در ادامه افزود: ساخت و تولید انواع کوپلینگ های انتقال قدرت شامل کوپلینگ دیسکی، دنده‌ای، انعطاف پذیر و هیدرولیکی  از مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته است که ضمن تولیدات سعی برارائه خدمات تعمیرات تخصصی  این تجهیز داریم.
کوپلینگ دنده‌ای به منظور استفاده برای انتقال گشتاور
مهاجر زاده با اشاره به یکی از انواع کوپلینگ های طراحی شده بیان کرد: کوپلینگ دنده‌ای یکی از انواع کوپلینگ ها برای انتقال گشتاور و دور بین دو شافت مجزا است. در این نوع کوپلینگ، گشتاور توسط دنده‌های کوپلینگ منتقل می‌شود. این کوپلینگ نیز مانند دیگر انواع کوپلینگ­ها بایستی توان تحمل ناهمراستایی دورانی، زاویه­ای و محوری را تا حدودی داشته باشد. میزان تحمل ناهمراستایی در این توع کوپلینگ­ها به شکل، میزان لقی و زاویه فشار دنده­ها بستگی دارد. 
 
این فعال حوزه فناوری تولیدات  را بر مبنای سفارش مشتریان و نیاز بازار دانست و گفت:  از آنجا که بیشتر بخش تعمیرات مورد نظر است پیش بینی سالانه 15 سفارش تعمیرات و 10 سفارش فروش وجود دارد.
مدیر عامل شرکت رهپویان توسعه ایرانیان با تاکید بر نقش تیم R&D در راستای عملی کردن پروژه‌ها ی علمی عنوان کرد:   با توجه به تخصص‌های متنوع مورد نیاز در ساخت هیدروکوپلینگ، در کلیه فرآیندهای طراحی و ساخت از نخبگان صنعت استفاده می‌شود و همچنین کادر مهندسی شرکت نیز از فارغ‌التحصیلان نخبه هستند.
وی در ادامه با اشاره به متغیر بودن نرخ محصولات در کشورهای سازنده بیان کرد: قیمت محصولات تولید شده کاملاً رقابت پذیر و کیفیت بر اساس استاندارد تعریف شده رقابت پذیر است. به عنوان نمونه قیمت در یک سایز محصول راتا در حدود 9 میلیون تومان و نمونه ایتالیایی در حدود 23 میلیون تومان و نمونه آلمانی در حدود 35 میلیون تومان است.
مهاجر زاه با بیان اینکه در حال حاضر عمده خریدهای کارخانجات سیمان و فولاد از خارج از کشور صورت می‌گیرد گفت: با تحقیقات خود در بخش صنعت سعی بر آن داریم تا به توسعه بخش صنعتی و اقتصادی کشور به گونه ایی بپردازیم تا با تقویت بازار داخلی به رفع نیازات در بخش صنعت بپردازیم.
وی در پایان با اشاره به کمک‌های صورت گرفته از بخش دولتی بیان کرد: این شرکت علاوه بر استفاده از کمک‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از حمایت‌های صندوق پژوهش و فناوری نیز استفاده کرده است. و امیدواریم تا کمک‌های مداوم به خصوص حمایت‌ها از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست  جمهوری بیش از پیش به فعالیت بپردازیم.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم