توسعه دریایی کشور مستلزم تسهیل سازی در امور حمل و نقل دریایی است
سیف در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی فناوری‌های نوین دریایی:

توسعه دریایی کشور مستلزم تسهیل سازی در امور حمل و نقل دریایی است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 17461
دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی گفت: تنها ساخت بنادر برای توسعه کشور کافی نیست و تسهیل سازی حمل و نقل دریایی از موارد مهم خواهند بود.

 دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی گفت:  تنها ساخت بنادر برای توسعه کشور کافی نیست و تسهیل سازی حمل و نقل دریایی از موارد مهم خواهند بود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی فناوریهای نوین دریایی گفت: در سیاست های  کلان کشور توجه خوبی به توسعه دریایی شده که در برنامه ششم اشاره ایی به آن نشده است و در این خصوص نیازمند توجه ویژه از سوی مجلس هستیم.
بر اساس این گزارش، محورهای دو روزه این همایش شامل ناوبری و هدایت در دریا، علوم پایه دریایی و اقیانوسی ، مخابرات و ارتباطات دریایی ، مدیریت منابع و توسعه دریامحور، مهندسی مکانیک و مهندسی دریا ، پدافندعامل و غیرعامل در دریا ، مهندسی الکترونیک، برق و سلاح ، ایمنی یگان ها و کارکنان و آموزش و پژوهش دریامحور است .

این همایش در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بهره برداری از ظرفیت های ناشناخته دریاهای شمال و جنوب کشور و همچنین شناخت و بکارگیری همه ظرفیت ها برای توسعه و افزایش توان دفاعی کشور برگزار می شود.
لازم به ذکر است، دومین همایش ملی فناوری‌های نوین دریایی با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی،امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و طیبی رئیس جهاد دانشگاهی به مدت دو روز، در روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر  آغاز به کار کرد و از دبیر ستاد دریایی به عنوان یکی از فعالان حوزه دریا توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش تقدیر و تجلیل شد.
دبیر دومین همایش ملی فناوری های نوین دریایی ناخدا دوم مهندس رحیم مالمیر در این مراسم گفت: پس از فراخوان تعداد 501 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد 255 مقاله از سوی هیات علمی داوران برگزیده شد.
وی یکی از ویژگی های این همایش را دریافت مجوز ISC و اولین رویداد ملی استارت آپ دریایی دانست.
در حاشیه برگزاری این همایش ، نمایشگاه تخصصی از دستاوردهای شرکت ها در این زمینه در 30 غرفه دایر گردید.
نخستین همایش ملی فناوری های نوین دریایی به میزبانی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر به مدت دو روز در شهریور سال 92 برگزار شده بود.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم