توسعه و نفوذ فناوری امکانپذیر است
با بهره‌گیری، از ظرفیت کانون‌های هماهنگی دانش صنعت و بازار؛

توسعه و نفوذ فناوری امکانپذیر است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 37756
در نشست هم‌اندیشی بررسی اولویت‌های تأسیس و نحوه تعامل کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار مطرح شد: توسعه و نفوذ فناوری در صنعت با بهره‌گیری، از ظرفیت کانون‌های هماهنگی دانش صنعت و بازار امکان پذیر است .


در نشست هم‌اندیشی بررسی اولویت‌های تأسیس و نحوه تعامل کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار مطرح شد: توسعه و نفوذ فناوری در صنعت با بهره‌گیری، از ظرفیت کانون‌های هماهنگی دانش صنعت و بازار امکان پذیر است .

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ حسام زند حسامی مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکار نوین معاونت علمی و فناوری؛ در نشست هم‌اندیشی بررسی اولویت‌های تأسیس و نحوه تعامل کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار ؛ با تبیین اهداف و کارکردهای کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار ، توسعه و نفوذ فناوری در حوزه‌ها و صنایع با سطح فناوری متوسط و پایین، همگرایی و هم‌افزایی میان نهادهای موجود در بخش‌های دانش و صنعت و بازار و حمایت از توسعه و فروش محصولات فناورانه و دانش‌بنیان را از اهداف اصلی تأسیس کانون برشمرد.

مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکار نوین؛ ضمن معرفی ظرفیت‌ها و ساختارهای توسعه فناوری در کشور ازجمله شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، مراکز نوآوری، کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار و این قبیل نهادها، بهره‌گیری صنعت از این ظرفیت‌ها را به‌منظور حفظ رقابت‌پذیری ضروری دانست. در ادامه ایشان به نقش کلیدی کانون در شناسایی و حل نیازها و مسائل فناورانه صنعت از طریق بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در مراکز علمی، پژوهشی و فناوری، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

 

زندحسامی ضمن اعلام آمادگی معاونت علمی و فناوری جهت همکاری با اتاق بازرگانی در شناسایی و تأسیس کانون در حوزه‌های دارای اولویت و موردنیاز، پیگیری و اجرای اهداف و برنامه‌های تعریف‌شده برای کانون‌ها را در قالب کارگروهی در برخی از تشکل‌های بالادستی اتاق بازرگانی پیشنهاد کرد.

در بخش دیگر این نشست؛ سلاح ورزی نائب رئیس اتاق بازرگانی، ضمن تاکید بر اهمیت پرداختن به این موضوع و حفظ رقابت‌پذیری صنعت از طریق رویکردهای نوآورانه و فناورانه، از همکاری معاونت علمی و اتاق بازرگانی ابزار خرسندی نمود و از مدیران تشکل‌ها خواست تا حداکثر همکاری لازم در این خصوص را داشته باشند.

در ادامه جلسه برخی از مدیران تشکل‌ها به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در مورد نحوه تأسیس و تعامل با کانون‌ها پرداختند.

در پایان جلسه مقرر شد، در کارگروهی متشکل از نمایندگان معاونت علمی و فناوری و اتاق بازرگانی، حوزه‌های دارای اولویت مشخص و نحوه تأسیس کانون و تعامل بین تشکل‌های آن حوزه‌ها و کانون‌ها موردبررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد.

در این نشست سلاح ورزی نائب رئیس اتاق بازرگانی، زند حسامی مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌و‌کار نوین، مدیران بیش از 15 تشکل بالادستی عضو اتاق بازرگانی و کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و گندم، آرد و نان حضور داشتند.

 
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم