توسعه پایدار منابع دریایی محقق می شود

توسعه پایدار منابع دریایی محقق می شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 45804
یکی از اهداف ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حفظ محیط زیست و توسعه پایدار آن در کشور است. ذیل برنامه های ستاد برای حفاظت از محیط زیست، کارگروه زیست فناوری دریا شکل گرفته است تا در این کارگروه از ظرفیت های منابع دریایی کشور به نحو مناسبی استفاده شود.

 

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با هدف ارتقای دانش و فناوري هاي زيستي برای كسب ثروت و رفاه عمومي، سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي ملي، هماهنگي و هم‌افزايي منابع و امكانات كشور و نظارت بر پيشرفت زيست‌فناوري شکل گرفته است. این ستاد برای اجرایی سازی برنامه های خود، کارگروه های مختلفی تشکیل داده است تا به صورت تخصصی هر یک از حوزه های مرتبط با این حوزه  را پیگیری کند.

در همین راستا کارگروه زیست فناوری دریا با هدف حمايت از تجاری سازی محصولات تولید شده در حوزه زیست فناوری دریا،  خدمات رسانی به صنایع مختلف و توسعه رفاه انسانی با تاکید بر حفظ محیط زیست دریایی و توسعه پایدار منابع دریایی تشکیل شده است.

تعیین اولویت ها و برنامه های مرتبط با توسعه زیست فناوری دریا، تعیین اولویت ها و برنامه های مرتبط با توسعه زیست فناوری دریا در برنامه ششم توسعه، تدوین نقشه راه توسعه حوزه زیست فناوری دریا و ظرفیت سنجی و اولویت بندی موجودات دریایی پتانسیل دار در زیست فناوری دریا از دیگر اهدافی است که در این کارگروه پیگیری می شود.

با توجه به اینکه ایران کشوری است با منابع بالا و غنی محیط زیستی، استفاده از این منابع یکی از مهم ترین استراتژی هایی است که می تواند به رونق اقتصادی کشور کمک کند. یکی از این منابع غنی و ناتمام؛ منابع دریایی است. منابعی که می توانند در اشتغالزایی و کارآفرینی جوانان کشور نیز نقشی پررنگ ایفا کنند.

شناسایی و حمایت از شرکت های نوآور در حوزه زیست فناوری دریا و حمایت از شکل گیری شرکت های دانش بنیان و استارت آپ در حوزه زیست فناوری دریا یکی از برنامه هایی است که در این طرح اجرایی خواهد شد.

پایان پیام/23

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم