تولید تابلوهای برق همگام با استاندارادهای جهانی در داخل کشور
توسط یک شرکت فناور داخلی صورت گرفت؛

تولید تابلوهای برق همگام با استاندارادهای جهانی در داخل کشور


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 16852
یک شرکت فناور فعال در حوزه برق و الکترونیک توانسته است تابلوهای برق فشار قوی در ابعاد و کاربری‌های گوناگون را به تولید و تجاری‌سازی برساند.

 یک شرکت فناور فعال در حوزه برق و الکترونیک توانسته است تابلوهای برق فشار قوی در ابعاد و کاربری‌های گوناگون را به تولید و تجاری‌سازی برساند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، لاوان‌تابلو، یکی از شرکت‌های فناور کشور با فعالیت در زمینه برق و الکترونیک توانسته است محصولات متنوعی را در این حوزه تولید و تجاری‌سازی کند.
جواد قربانی، مدیر عامل شرکت لاوان تابلو با اشاره به آغاز بیش از یک دهه فعالیت این شرکت در زمینه تولید تابلوهای برق گفت: تلاش شده است با تفکراتی نوین، مبتنی بر جدیدترین روش های روز دنیا تحت استانداردهای معتبر بین‌المللی و داخلی با تلاش برای اصل ارتقای کیفیت و کسب رضایت مشتری انواع تابلوهای فشار ضعیف و فشار متوسط در مدل‌هاي فیکس و کشویی و تابلوهای پروسس و کنترل تولید شوند
این فعال فناور، کسب استانداردهای محصول و سیستم، آموزش مستمر، بهره گیری از بهترین فناوری‌هاي روز دنیا را مزیت‌های مبتنی بر، خلاقیت ، تلاش و همدلی متخصصان و مدیران این شرکت دانست و افزود: این شرکت با پیاده‌سازی جدیدترین استانداردهای روز دنیا، موفقشده است توجه مشتریان داخلی و منطقه‌ای را به این محصولات جلب کند.
وی با اشاره به فعالیت واحد تحقیق و توسعه (R&D) شركت لاوان تابلو افزود: این واحد با به‌كارگیری ایده‌های نو در مهندسی جهت افزایش راندمان و بهبود كیفیت محصولات و خدمات خود سعی كرده است در ارائه‌ خدمات و تكنولوژی‌های جدید مهندسی همواره بعنوان یکی از پیشگامان این صنعت ایفای نقش کند.
قربانی، بهینه‌سازی تولیدات ،مطالعه و بررسی طرح‌های پیشنهادی برای بهبود كیفیت محصولات را از ماموریت‌های واحد تحقیق و توسعه برشمرد و افزود: طراحی محصولات جدید و همچنین ایجاد ساختار تولیدی استاندارد برای دریافت گواهی تایپ تست محصول و اقتصادی از دیگر فعالیت‌هایی است که توسط این واحد صورت گرفته است.
وی افزود: واحد توسعه کسب و کار بر اساس سیاستهای كلان شرکتبه  تحقیق در مورد بازار مصرف و تشخیص نیازهای حال و آینده مشتری، امكان سنجی سفارشات مشتری و فراهم آوری مراحل مورد نیاز برای عقد قرارداد می‌پردازد.
این فعال فناور، زمان‌سنجی فعالیتهای تولید، ارائه برنامه كلان سالانه پروژه وبرنامه ماهانه محصول و ارائه برنامه زمان بندی وگزارش پیشرفت و ... پروژه ها را از ماموریت‌های واحد برنامه‌ریزی این شرکت فناور دانست و افزود: تیم مهندسی متشكل از كارشناسان باتجربه و آموزش دیده ، ارائه خدمات طراحی مهندسی پروژه ها را از جمله  طراحی تابلو از لحاظ مكانیكی و الكتریكی و همچنین محاسبات نرم افزاری مربوط به تحلیل های لازم مربوط به تابلو بر عهده دارد.
مدیرعامل لاوان تابلو، اجرای تمامی مراحل از طراحی اولیه و برنامه نویسی تا ساخت و راه اندازی پروژه ها را  بخشی از فعالیت های واحد .... برشمرد و افزود: طراحی تابلوهای SIL4 بر پایه تکنولوژی Planar4 Hima، اجراء کلیه مراحل REnovation سیستم های کنترل قدیمی با سیستم های جدید و مهندسی و تامین کلیه تجهیزات ابزار دقیق از جمله فعالیت‌های این واحد است.
این فعال فناور، به نقش واحد فریم‌سازی در این شرکت اشاره کرد و افزود: در این واحد با استفاده از تجهیزات مدرن CNC و NC و ربات، عملیات برش، خم و جوش با رعایت استانداردهای فنی و مقررات، كار ساخت استراكچر و سایر قطعات متعلقه انجام می‌شود.
قربانی با اشاره به فعالیت واحد شستشو و نقاشی بیان کرد: قطعات ساخته شده در بخش فریم سازی پس از پرداخت کاری وارد بخش شستشو و رنگ می شوند. در این بخش از رنگ های ساده برای محیط باز و رنگ های چرمی برای محیط بسته  پودری الکترواستاتیک استفاده می شود.
این فعال فناور از واحد مونتاژ مکانیکی و الکتریکی به عنوان بخش دیگری از این شرکت یاد کرد و گفت:: تمامی قطعات بعد از طی شدن فرآیند در واحد فریم‌سازی به مونتاژ مكانیكال انتقال یافته و عملیات اجرایی نصب راكها، سینی، درب ، استراكچر و... مونتاژ الكتریكی، شامل نصب ریل و كانال، ‌قطعات برقی،‌ لیبلینگ و ‌وایرینگ بر روی تابلو انجام می‌شود.
وی افزود: در واحد تست، تابلوهای برق پس از عملیات تكمیلی جهت انجام تست های روتین Factory Acceptance Test Fat با استفاده از تجهیزات مدرن و كالیبره شده تحت آزمون‌های الكتریكی و مكانیكی قرار می گیرد كه شامل  تست‌هایی چون Power Frequency، تزریق جریان و سایر تستهای مربوط به پارامترهای الكتریكی و مكانیكی انجام می‌شود.

/پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم