تولیدات فناورانه کیفیت فرآورده‌های آلومینیومی را بهبود داد

تولیدات فناورانه کیفیت فرآورده‌های آلومینیومی را بهبود داد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 71270
ایران کشوری است بهره‌مند از منابع معدنی ارزشمند و پرکاربردی مانند آلومینیوم که استخراج آن برای تبدیل به دیگر محصولات، خلق کننده ارزش افزوده است.

حال شرکت فناور آلومینای ایران موفق شده است ضمن ایجاد  ارزش افزوده از منابع بوکسیت که سنگ منبعی برای آلومینیوم است و همچنین تکمیل زنجیره‌های تولید آلومینا، زمینه سنجش کیفی این فرآورده‌ها را نیز فراهم کند.

تورج زارع مدیرعامل شرکت آلومینا با اشاره به بومی‌سازی مراحل فرآوری و تولید مشتقات آلومینیوم گفت: در این شرکت محصولاتی مانند آلومینا، هیدرات، آلفا آلومینا ، شمش آلومینیوم و هیدرات ریزدانه تولید می‌شوند.

این فعال فناور، هدف از فعالیت شرکت آلومینای ایرانی را تأمین پایدار بوکسیت و خلق محصولاتی فناورانه از آلومینا و آلومینیوم دانست و گفت: در بخش کنترل کیفیت مرکزی که شامل آزمایشگاه‌ها و تجهیزات گوناگون برای ارزیابی خواص و کیفیت فرآورده‌های تولیدی است، عرضه فرآورده‌های آلومینیومی را به بازارهای داخلی و خارجی دنبال می‌کنیم.

 

وی با اشاره به فعالیت واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه مرکزی برای تولید کیفی این محصولات گفت: این واحد با استفاده از 23 نیروی انسانی دانش آموخته و متخصص نقش مهمي را در اجراي هدف توليد بالای محصولات باكيفيت ايفا مي‌كند.

زارع، به تخصص فعالان این بخش اشاره کرد و گفت: متخصصان بخش کنترل کیفیت عمدتا در رشته‌های شيمي، فيزيك، زمين‌شناسي، صنایع شیمیایی و متالورژی دانش‌آموخته‌اند و بنا به نوع تخصص، در آزمايشگاه خاص خود فعالیت می‌کنند. با توجه به نيروي انساني متخصص و تجهيزات موجود، آزمايشگاه شرکت آلومینا از توانايي آناليز بسیاری از نمونه‌هاي معدني برخوردار است.

 

این فعال فناور، آنالیز نمونه‌های جامد و مایع و همچنین نمونه‌های هیدروکسید آلومینیوم (هیدرات)، اکسید آلومینیوم (آلومینا)، آلومینای ریزدانه و نمونه‌های غیرروتین را بخشی از فعالیت‌های این مجتمع کنترل کیفی دانست و گفت: مشتریان داخلی از خط تولید، معادن مختلف شرکت و مشتریان بیرونی نیز از حوزه معادن، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

مدیرعامل شرکت آلومینا از ایجاد اشتغال در شرکت آلومینای ایران گفت و ادامه داد: در حال حاضر حدود 3000 نفر به صورت مستقیم و حدود 4000 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 فناوری ساخت دستگاه تست کیفیت مذاب آلومینیوم بومی‌ می‌شود
فناوری ساخت دستگاه تست کیفیت مذاب آلومینیوم بومی‌ می‌شود
96/07/15 - 11:27
استفاده از نانوذرات در جهت افزایش مقاومت به سایش فلزات
استفاده از نانوذرات در جهت افزایش مقاومت به سایش فلزات
95/05/26 - 14:45
بیشتر بخوانیم