ثبت اختراعات پزشکی شتاب می‌گیرد

ثبت اختراعات پزشکی شتاب می‌گیرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70441
برای حمایت از ثبت اختراعات پزشکی در کشور تفاهمی دو جانبه شکل گرفت. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پایه‌های این همکاری مشترک هستند. کاری که ثبت اختراع و تجاری‌سازی آن را شتاب می‌دهد.

دی‌ماه سال 97 بود که یک تفاهم همکاری میان کانون پتنت معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید تا زمینه برای حمایت بیشتر و موثرتر از مخترعان، اعضای هیات ‌علمی و پژوهشگران کشور فراهم شود. بر اساس این توافقنامه، کانون پتنت به عنوان عامل اجرایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه مالکیت فکری، متعهد شد تا برنامه‌های وسیعی را برای توسعه و شتاب بخشیدن در این خصوص، به اجرا درآورد.

این طرح در دانشگاه‌های کشور در حال اجرا است و به شتاب گرفتن ثبت و تجاری‌سازی اختراعات منجر شده است. این‌بار تفاهم‌نامه‌ای با همین هدف میان کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفت تا اختراعات حوزه پزشکی هم با سرعت و تسهیلات بیشتر، ثبت و تجاری‌سازی شوند. در این تفاهم‌نامه‌ نیمی از هزینه ثبت اختراعات مورد تایید کانون، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می‌شود.

برای شروع این همکاری‌ها، کانون پتنت برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سلسله وبینارهای ترویجی برگزار کرد تا دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ابتدا با ماموریت‌های کانون آشنا شوند و بعد اقدامات لازم برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه انجام شود.

قرار است این همکاری مشترک به راه‌اندازی دفاتر ثبت اختراع در دانشگاه‌های علوم پزشکی، ترویج و تجاری‌سازی اختراعات این حوزه بیانجامد و اساتید دانشگاهی به حمایت از ایده‌ها و خلاقیت‌های دانشجویان ترغیب شوند.

این تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور و استفاده از ظرفیت همه نهادهای موثر و بازیگران این عرصه به امضا رسید.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
ورود محصولات دانش‌بنیان به بازار با ثبت اختراع شتاب می‌گیرد
ورود محصولات دانش‌بنیان به بازار با ثبت اختراع شتاب می‌گیرد
98/04/31 - 14:40
200 اختراع در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ثبت شد
200 اختراع در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ثبت شد
97/12/21 - 15:22
تولید داروهای زیست‌فناوری در کشور شتاب بیشتری می‌گیرد
تولید داروهای زیست‌فناوری در کشور شتاب بیشتری می‌گیرد
95/12/18 - 11:29
بیشتر بخوانیم