ثبت نام برای واگذاری قطعات پردیس کارآفرینی به شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شد

ثبت نام برای واگذاری قطعات پردیس کارآفرینی به شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 68445
قطعات پردیس کارآفرینی جدید که در پارک پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واقع شده است به شرکت‌های دانش بنیان و فناور واگذار می‌شود. بر این اساس متقاضیان از 15 تیر تا 31 مرداد ماه سال جاری برای ثبت نام فرصت دارند.

در بازه زمانی شش ساله اخیر، پارک‌های علم و فناوری متعددی در سراسر کشور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاسیس شده است. در تهران  و شهرهای نردیک به آن نیز، چندین مرکز و پارک علم و فناوری تاسیس شده است. پارک پردیس فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله این مراکز است که در وسعتی قابل توجه تاسیس شده است.

با توجه به درخواست‌های متعدد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، طرح توسعه فعالیت‌های پارک، مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفت.

براین اساس، این مجموعه تعدادی از قطعات فاز 3 پارک پردیس فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با نام «پردیس کارآفرینی» را به متقاضیان واگذار می‌کند.

ایجاد تحول اقتصادی در کشور و اجرایی کردن طرح اقتصاد بدون نفت، نیازمند اقدامات عملی است. توسعه مراکز نوآوری در کشور و واگذاری فضای جدید به شرکت‌های دانش بنیان و فناور بخشی از این اقدامات است.

پردیس جدید کارآفرینی می‌تواند فضای جدیدی در اختیار شرکت‌های نوآور قرار دهد تا محصولات فناورانه خود را تولید و به بازار عرضه کنند.  

 

 

متقاضیان دارای اولویت

برخی متقاضیان، برای پذیرش در  پردیس کارآفرینی، از اولویت برخوردار هستند. کلیه واحدهاي توليدي با محصولات دارای فناوری پیشرفته و ارزش افزوده بالا محصولات، با توليدی مبتني بر نيروي متخصص، عدم توليد انبوه، واحدهاي تحقيق و توسعه صنايعی مستقر در خارج از پارک دارای اولویت هستند.

همچنین درخواست شتاب‌دهنده‌‌ها، آزمایشگاه‌ها و کمپ‌های تخصصی وابسته به هلدینگ‌های بزرگ صنعتی و سرمایه‌گذاری اولویت دارند.

شرکت‌‌های فعال در حوزه‌های تجهیزات پزشکی پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات و الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق نیز در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

تعداد 30 قطعه از کل قطعات موجود در پردیس کارآفرینی با مساحت نزدیک به 500 تا 2 هزار و 500 مترمربع در این طرح قابل واگذاری است. در صورت احراز نیاز شرکت‌ها و تامین زمین، امکان واگذاری قطعات به صورت تجمیعی و حداکثر تا سقف 5 هزار مترمربع نیز وجود خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند از 15 تیر ماه تا 31 مرداد‌ماه برای ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند، متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پارک پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مراجعه کنند.

گزارش از : مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

 

اخبار مرتبط:

گردش مالی ۱۰۰ میلیاردی مرکز تخصصی فن‌بازار در حوزه گاز

تسهیلات صندوق توسعه ملی با نرخ سود 14 و 15 درصد به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود

دانش‌بنیان‌های ایرانی به نمایشگاه هوایی یوراسیا 2020 می‌روند

دانش‌بنیان‌های ایرانی متخصصان خارجی را جذب می‌کنند

 

 

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم