حضور پژوهشگران و اساتید  برجسته خارج از کشور در سومین جشنواره و کنگره بین المللی سلول های بنیادی

حضور پژوهشگران و اساتید برجسته خارج از کشور در سومین جشنواره و کنگره بین المللی سلول های بنیادی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 39620
در سومین جشنواره و کنگره بین المللی سلول های بنیادی پژوهشگران و اساتید برجسته خارج از کشور شرکت می کنند .


 در سومین جشنواره و کنگره بین المللی سلول های بنیادی  پژوهشگران و اساتید  برجسته خارج از کشور شرکت می کنند .


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر بقایی دبیر کانون اندیشه و نوآوری سومین جشنواره ملی و کنگره بی‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: با توجه به رشد سریع علوم سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور و نیاز به تبادلات علمی با دانشگاهها و پژوهشکده های معتبر بین المللی، سعی بر آن است تا از پتانسیل دانشمندان ایرانی خارج از کشور و همچنین اساتید خارجی این حوزه استفاده نمود تا از تجربیات آنها در جهت کمک به پیشرفت تحقیقات پزشکی کشور استفاده نمود و از این طریق همکاریهای بین المللی در حوزه علوم پزشکی بازساختی را گسترش داد.
بمنظور تحقق اهداف فوق، حدود 30 پژوهشگر و استاد ایرانی و خارجی از  کشورهایی همچون هلند، ژاپن، امریکا، کانادا، روسیه و فرانسه که در زمینه سلولهای بنیادی پیشرفت قابل توجهی داشته اند دعوت بعمل آمد.یکی از اهداف این گردهمایی آشنایی محققین ایرانی با آخرین یافته ها و پروژه های علمی این حوزه در سطح جهان بوده است. همچنین بمنظور ایجاد ارتباط مستقیم میان محققین داخلی و خارجی جلسات مجزایی میان اعضای هیات علمی دانشگاههای مختلف کشور با اساتید مدعو در قالب جلسات "توسعه همکاریهای مشترک علمی" برگزار میگردد تا فرصتی جهت ایجاد همکاریهای بین دانشگاهی بوجود اورد.
از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای میهمانان این همایش بازدید از برخی مراکز علمی جهت اشنایی دانشمندان خارجی با زیر ساخت و پروژه های علمی داخل کشور می باشد.
در نهایت امید است تا با همراهی میهمانان سومین کنگره بین المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی بتوان همکاریهای علمی بین دانشگاهی و همچنین ارتباطات محققین داخل و خارج کشور را افزایش داد تا به پشتوانه این همکاریها، ضمن سرعت بخشیدن تحقیقات در این حوزه به بهبود کیفیت مطالعات علمی کشور نیز شتاب بخشید.

پایان پیام /29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم