حفظ سرمایه‌های انسانی و منابع طبیعی لازمه ایجاد تغییر در اقتصاد کشور است
وطنی در اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی؛

حفظ سرمایه‌های انسانی و منابع طبیعی لازمه ایجاد تغییر در اقتصاد کشور است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 17576
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری در اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاهی ملی گیاهان دارویی گفت: برای اصلاح اقتصاد متکی به منابع را به اقتصاد مبتنی بر منابع ،می‌بایست سرفصل جدیدی

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری در اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاهی ملی گیاهان دارویی گفت: برای اصلاح اقتصاد متکی به منابع را به اقتصاد مبتنی بر منابع ، می‌بایست سرفصل جدیدی در نگرش‌های اقتصاد کشور مبنی بر توجه به منابع طبیعی و سرمایه‌های انسانی گشوده شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری. علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی با اشاره به رشد قابل توجه فناوری های گیاهان دارویی  و طب سنتی طی سال های اخیر گفت: تولیدکنندگان شرکتهای فناور و فعالان عرصه گیاهان دارویی گام‌های مهم و ارزشمندی را در توسعه فناوری این حوزه برداشته اند که در آینده نزدیک می‌تواند سهم توسعه پایدارکشور از این حوزه را افزایش دهد.

معاون توسعه فناوری با بیان این‌که برای اصلاح اقتصاد متکی به منابع را به اقتصاد مبتنی بر منابع می‌بایست سرفصل جدیدی در نگرش‌های اقتصاد کشور مبنی بر توجه به منابع طبیعی و سرمایه‌های انسانی گشوده شود افزود: تا کنون به منابع زیرزمینی تکیه داشتیم در حالی که ارزش‌های اصلی کشور منابع بر روی زمین یعنی نیروی انسانی خلاق و کارآمد هستند که بر مبنای این منبع ارزشمند می‌توان از دانایی به ثروت‌آفرین و ایجاد ارزش افزوده رسید. 

وی افزود: دستاوردهایی ارائه شده در جشنواره ملی گیاهان دارویی نشان داد این کشور سرشار از منابع زیستی ارزشمندی است که توجه به آن‌های می تواند زمینه‌ساز توسعه و ایجاد ثروت ملی بدون اتکای به منابع صرفا زیرزمینی باشد.

وطنی با اشاره به نقش فناوری‌های گیاهان دارویی در جهش اقتصادی کشور افزود: با توجه به اسناد بالادستی و همان‌گونه که در سند چشم‌انداز 1404 پیش‌بینی شده است 50 درصد GDP کشورباید از محل فروش محصولات دانش بنیان خواهد بود که با عزم ملی و اتکا به ظرفیت‌های موجود نقش گیاهان دارویی و طب سنتی را در این توسعه احیا کنیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی ابراز امیدواری کرد با تحقق اقدام مثبتی که در برگزاری این جشنواره و نمایشگاه صورت گرفته است ،ضمن حفظ ارزشهای طبیعی گام‌های اثرگذاری در ایجاد ثروت ضمن حفظ ارزش‌های ملی برداشته شود.

/پایان پیام/24  

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم