حل چالش زیست‌محیطی پساب کشتارگاه‌ها با فناوری اولترافیلتراسیون
توسط یک شرکت فناور داخلی صورت گرفت؛

حل چالش زیست‌محیطی پساب کشتارگاه‌ها با فناوری اولترافیلتراسیون


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 16895
نبود راه‌کار جدی برای پساب به جامانده از کشتارگاه‌ها، مشکلات زیادی را برای محیط زیست و سلامت عمومی در بر دارد که این معضبل با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته اولترافیلتراسیون و توسط یک شرکت فناور داخلی محقق شده است.

 نبود راه‌کار جدی برای پساب به جامانده از کشتارگاه‌ها، مشکلات زیادی را برای محیط زیست و سلامت عمومی در بر دارد که این معضبل با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته اولترافیلتراسیون و توسط یک شرکت فناور داخلی محقق شده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرتضی صادقی مدیرعامل شرکت پارسیان پیشرو صنعت پلیمر (پارس آدین) با اشاره به موفقیت این شرکت در ساخت و نصب یک واحد تصفیه غشایی اولترا فیلتراسیون برای رفع معضل ایجاد آلودگی‌های زیاد پساب کشتارگاه‌ها خبر داد.

این فعال فناور با اشاره به ضرورت دفع پساب کشتارگاه‌ها به شیوه اصولی و رعایت اصول زیست محیطی، گفت: پساب کشتارگاه‌ها به دلیل حضور مواد آلوده‌کننده بسیاری مانند خون، چربی‌ها و احشام داخلی دام‌های سبک و سنگین دارای بار آلودگی بسیار زیادی است که با روش‌های متداول تصفیه پساب نمی‌توان میزان آلودگی آن‌ را به حد مجاز و استاندارد برای رهاسازی در طبیعت و یا کشاورزی رساند.

وی افزود: برای تصفیه کامل و تکمیلی این پساب جهت رسیدن به میزان آلودگی کم و قابل رهاسازی در طبیعت باید از روش‌های تکمیلی بهره برد.

صادقی ادامه داد: فناوری پیشرفته غشایی اولترا فیلتراسیون، کارا ترین روش تصفیه تکمیلی پساب است که با بهره‌مندی از این فناوری می‌توان میزان بار آلودگی پساب‌ها را به مقداری کاهش داد که بدون هیچ نگرانی بتوان آن را جهت کاربردهای کشاورزی ویا حتی استفاده مجدد و بازگردانی آن در صنعت استفاده کرد.

وی با اشاره به توانمندی کسب شده در فناوری پیشرفته غشایی اولترا فیلتراسیون گفت: این شرکت موفق شده است این فناوری را با ساخت غشا و مدول‌های غشایی الیاف توخالی اولترا فیلتراسیون تجاری‌سازی کند.

صادقی، با اشاره به بهره‌برداری از این واحد پیشرفته در کشتارگاه نقش جهان خمینی‌شهر اصفهان گفت: کارکرد مناسب، مستمر و کارآمد این واحد در ماه‌های متوالی گذشته، بیان‌گر توانایی فناوری بومی تولید شده توسط فناوران داخلی برای کاربرد های مهم تصفیه آب و پساب است.

این فعال فناور، معضل شدید خشکسالی و کم آبی کشور را یکی از لازمه‌های توجه به فناوری‌های نوین تصفیه پساب‌ها دانست و افزود: در کنار مدیریت صحیح مصرف آب و بهره‌برداری از منابع آبی کشور، بازیافت و بازگردانی پساب‌ها برای مصارف مختلف مانند کشاورزی و صنعت می‌تواند کشور را در حل این معضل یاری و عبور از این مشکل را برای کشورمان ممکن کند.

صادقی بیان کرد: با توجه به توانایی فناوری پیشرفته غشایی اولترا فیلتراسیون در تصفیه تکمیلی پساب‌ها و این‌که این فناوری قسمت جدانشدنی فرآیند بازگردانی آب از پساب‌های صنعتی و شهری برای استفاده مجدد است، توسعه و بومی‌سازی این فناوری کشور کشور را برای حل معضل کم‌آبی توانمند خواهد کرد.

/پایان پیام/24

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم