حیات زیستی همراه با رفاه و تولید ثروت ملی

حیات زیستی همراه با رفاه و تولید ثروت ملی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 43176
مصطفی قانعی
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری

نوروز با ارزش ترین میراث معنوی ایرانیان، پیام آور مهر، صلح و دوستی و نیز هدیه تمدن و فرهنگ غنی باستانی ایران به جهانیان است.

به سنت زیبای تازه شدن، قصد داریم در سال نو، با فروتنی و تمنا و استمداد از درگاه ایزد یکتا، و با بهره‌مندی از همه آنچه در سالهای گذشته با جهاد علمی نخبگان و فناوران کشور در مسیر توسعه زیست فناوری میسر شده است، ضمن ارج نهادن به تلاش گذشتگان و با امید به آینده بهتر، گامهای نو برداریم. 

اکنون که زمان آن رسیده است تا زمستان اقتصاد نفتی از میان برود و جای خود را به بهار فناوری بدهد، عزم خود را جزم کرده ایم تا با کمک شما عزیزان، در سایه حمایت ها و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، فناوری های زیستی را بیش از پیش شکوفا سازیم و در یافتن مسیر رشد و بالندگی کشور از مسیر علم و فناوری همیار یکدیگر باشیم.

یکی از اهداف اصلی ستاد توسعه زیست فناوری دستیابی به 3 درصد بازار جهانی زیست فناوری تا سال 1404 است. رقمی در حدود 31 میلیارد دلار که می تواند جهش بزرگی در صادرات غیر نفتی کشور به ارمغان بیاورد. کسب جایگاه دوم زیست فناوری در قاره آسیا و جایگاه اول در منطقه، تولید 22 داروی زیستی، ایجاد زمینه تشکیل بیش از 10 شتاب دهنده در حوزه زیست فناوری، کلید خوردن طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری، ایجاد زیر ساخت شبکه محصولات سالم کشاورزی و ایجاد همگرایی ملی برای ترویج تغذیه تلفیقی محصولات کشاورزی، تعدادی از دستاوردهای زیست فناوری کشور در سال گذشته بوده است.

 امیدواریم در سال جدید، با برنامه ریزی هدفمند، دانش زیست فناوری را برای توسعه رفاه و تولید ثروت ملی به کار بندیم و با مجهز کردن خود به علم نافع و ایجاد هم افزایی میان همه ظرفیت ها، گامی بلند در جهت پیشرفت علمی و اقتصادی کشور برداریم.

 

منبع: isti.ir

پایان پیام/

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم